وبلاگ
لیست غذاهای قلیایی: کاملترین لیست غذاهای قلیایی که حتما باید آنهارا بشناسید

لیست غذاهای قلیایی
سلام و خوش آمدید به دنیای رژیم قلیایی! آیا تا به حال به تأثیر عمیق تغذیه بر سلامتی و تناسب اندام خود فکر کرده اید؟ ما در اینجا با شما همراهیم تا به کشف رازهای پنهان رژیم قلیایی بپردازیم و به شما نشان دهیم که چگونه می توانید از این رژیم برای دستیابی به اهداف سلامتی و لاغری خود بهره برداری کنید.
رژیم قلیایی، برخلاف رژیم های معمولی که تمرکزشان بر روی کاهش کالری یا چربی است، به طور اساسی به متعادل کردن pH بدن توجه دارد. بدن ما به طور طبیعی به محیطی قلیایی نیاز دارد تا عملکرد بهینه داشته باشد و از بروز بیماری ها پیشگیری کند. بنابراین، مصرف غذاهای قلیایی می تواند به بهبود سلامت عمومی بدن، افزایش انرژی، و حتی کاهش وزن کمک کند.
در این مطلب، قصد داریم به بررسی لیست کامل غذاهای قلیایی بپردازیم و توضیح دهیم که چرا این غذاها به نفع شما هستند. از سبزیجات تازه و میوه های قلیایی گرفته تا منابع پروتئینی و غلات، ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید این مواد غذایی را به راحتی در رژیم روزانه خود بگنجانید. همچنین، از تأثیرات مثبت رژیم قلیایی بر روی معده و سیستم گوارش صحبت خواهیم کرد و به سوالات متداول درباره غذاهای اسیدی و قلیایی پاسخ خواهیم داد.
در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن، افزایش سطح انرژی، یا صرفاً بهبود کلی سلامت خود هستید، این مقاله راهنمایی است که به شما کمک خواهد کرد تا مسیر صحیح را پیدا کنید. با ما همراه باشید و گام به گام با رژیم قلیایی آشنا شوید تا زندگی سالم تر و متعادل تری داشته باشید.
برای آشنایی بیشتر با رژیم قلیایی، پیشنهاد می کنم مطلب تعریف رژیم قلیایی یا آلکالاین چیست را حتما در لاغرفیت مطالعه نمائید.
لیست غذاهای قلیایی کننده بدن کدامند؟

با لاغرفیت و من، محمود مردانی مشاور تغذیه شما، همراه باشید تا به بررسی لیست غذاهای قلیایی بپردازیم.
اگر تمام غذاهای موجود روی کرده زمین را در نظر بگیرید، ما دو نوع مواد غذایی داریم:
- مواد غذایی اسیدی
- مواد غذایی قلیایی
البته آب نه اسیدی و نه قلیایی است بلکه آب خاصیت خنثی بین این دو مواد غذایی را دارد.
بدن طوری طراحی شده که کمی خاصیت قلیایی داشته باشد. بهترین پ هاش (PH) برای بدن حدود ۷.۴ می باشد. یعنی تقریبا تمام دستگاه های بدن خاصیت قلیایی دارند.
از مغز گرفته تا قلب، خون، کبد، استخوان ها، مایع نخاعی و غیره همگی خاصیت قلیایی دارند
حال به نظر می رسد ما وقتی در راستای طبیعت قلیایی بدن خود غذا بخوریم، بهتر می باشد.
معمولا این سوالات ذهن خیلی ها را به خود اختصاص داده است:
- لیست غذاهای اسیدی کدام است
- داروهای گیاهی قلیایی کننده خون کدامند
- داورهای قلیایی کننده خون گیاهی هستند؟
- خصوصیات بدن قلیایی چطور است
- نشانه های قلیایی بودن بدن چیست
- برنامه غذایی قلیایی کدام است
غذاهای قلیایی برای معده
شخصی از من سوال کردند آیا غذاهای قلیایی برای معده ضرر ندارند؟ برای روشن شدن موضوع باید بگویم بدن انسان در مجموع خاصیت قلیایی دارد ولی یک استثنا در آن وجود دارد، معده خاصیت اسیدی دارد. خاصیت اسیدی معده به هضم مواد غذایی کمک می کند.
پی اچ معده از حدود ۱ تا ۳.۵ است. هر چه پی اچ کمتر باشد یعنی قدرت اسیدی آن بیشتر است. PH=1 خیلی شدید است و می توان تصور کرد می تواند سنگ را سوراخ کند. وقتی پی اچ معده خیلی اسیدی شود مشکلات گوارشی مثل زخم معده، درد معده، نفخ، حالت آروغ زدن، سوزش سردل و غیره اتفاق می افتد و اگر درمان نشود در انتها به سرطان معده متهی می گردد.
مفید بودن غذاهای قلیایی برای معده به این دلیل است که پی اچ اسیدی را کم می کند و به نظر می رسد پی اچ را بسمت بالای ۳ شیفت می دهد. همین PH برای هضم غذاها کافی است. در اینصورت مشکل گوارشی نیز به راحتی (اغراق نیست، به راحتی) درمان می شود.
دکتر غیاثوند متخصص زمین شناسی در این زمینه می گوید خاک که برای رشد گیاها مناسب است خاکی است که خاصیت قلیایی دارد. پس ما انسان ها نیز برای رشد، سلامتی و کاهش وزن خود به غذاهای قلیایی نیاز داریم.
برخی از مراجعان من که برای لاغر شدن اقدام می کنند می گویند اسید معده ام بالاست و سال ها از این موضوع رنج می برم. جالب است بدانید در طول مسیر لاغر شدن با رژيم قلیایی معده آنان نیز درمان می شود. این یکی از مزایای رژيم قلیایی است.
داروهای قلیایی کننده خون نیز چون خاصیت قلیایی دارند برای معده و برای لاغری مفید می باشند. من نیز در برنامه غذایی قلیایی برای مراجعانم از این داروهای گیاهی و داوهای قلیایی کننده تجویز می کنم. این داوها معمولا ضد اشتها بوده و خاصیت چربی سوزی نیز دارند.
چرا نباید از غذاهای اسیدی بخوریم؟

یکی از غذاهای قلیایی مورد علاقه من: سالاد زیاد با بشقاب بزرگ+بشقاب کوچک گوجه بادمجان و کمی گوشت
آیا می دانید برای رشد گیاهان به خاک قلیایی نیاز می باشد؟ دکتر غیاثوند متخصص زمین شناسی در این زمینه می گوید خاک که برای رشد گیاها مناسب است خاکی است که خاصیت قلیایی دارد. حتی آب دریا نیز اندکی قلیایی است ولی آبی که از کارخانجات به سمت رودخانه و دریاها می رود اسیدی بوده که باعث مرگ و میر ماهیان و آبزیان شده است.
غذاهای قلیایی در طب سنتی نیز به وفور توصیه شده است. با توجه به مشکلاتی که غذاهای اسیدی برای جامعه بشری بوجود آورده است شایسته است بیشتر غذاهای خود را به غذاهای قلیایی اختصاص دهید. با این کار به دو فاکتور اساسی دست پیدا می کنید: یکی کاهش وزن و لاغری و دومی افزایش سطح سلامت عمومی بدن.
برخی از افراد به دنبال لیست غذاهای قلیایی برای پسر دار شدن هستند. شخصی نه بصورت آنلاین غیر حضوری در سایت لاغرفیت بلکه بصورت حضوری به دفتر من مراجعه کرد و می گفت آقای مردانی من برنامه رژيم قلیایی برای پسر دار شدن می خواهم. به ایشان گفتم من تقریبا تمام رژيم ها را به متشاورانم داده ام ولی تا کنون برنامه غذایی برای جنسیت به کسی نداده ام.
با عذر خواهی از وی ویزیت او را پس دادم، او نیز رفت. به نظر من همه اشخاصی که غذا می پزند بایستی طرز تهیه غذاهای قلیایی را یاد بگیرند. خیلی ساده است در کنار هر غذایی می توانید از سبزیجات بصورت خام یا پخته استفاده کنید.
استفاده زیاد از غذاهای اسیدی سبب بیماری های مختلفی از جمله
- بیماری های قلبی
- سکته مغزی
- چاقی
- بیماری های پوستی
- بیماری های خودایمنی
- آلرژی ها
- سرطان
- و غیره
می شود.
در این مقاله قصد دارم لیست غذاهای قلیایی را با شما به اشتراک بذارم. پس این مطلب را بارها مطالعه کنید تا کاملا بر لیست غذاهای قلیایی اشراف داشته باشید و در روزمره خود از آنها استفاده کنید. برای مشاهده کلیپ روی کاهش وزن 44 کیلویی روی لینک کاهش وزن 44 کیلویی با رژيم قلیایی کلیک کنید.
مهم ترین لیست غذاهای قلیایی کننده بدن انسان که باید بدانید
برخی از غذاهای قلیایی به شرح زیر است:
۱- گروه سبزیجات و غذاهای قلیایی

عموما سبزیجات در لیست غذاهای قلیایی قرار می گیرند. در دوره دوماهه رژیم قلیایی محمود مردانی، کاملا به خواص این مواد غذایی و نحوه استفاده از آنها پرداختم.
مهم ترین آنها در ادامه آورده شده است.
| رودیف اول | ردیف دوم |
|---|---|
| کدو سبز | شاهی یا بولاغ اوتی |
| گوجه فرنگی | آویشن |
| انواع جوانه های آفتاب دیده | اسفناج |
| جوانه سویا | سبزیجات دریایی |
| جلبک دریایی | شوید |
| جعفری | ساقه ریواس |
| پیاز خام | کدو تنبل |
| ترشی سبزیجات | نخود رسیده |
| پونه کوهی | سبزی خردل |
| قارچ | کاهو |
| تره فرنگی | کاهو پیچ |
| جوانه گندم یا سبزه | کلم پیچ |
| شلغم | ترب کوهی |
| کلم قرمز | زنجبیل |
| سیر | کاسنی فرنگی تازه |
| گل قاصدک | خیار تازه |
| سبزیجات تازه | گشنیز |
| پیازچه | کرفس |
| فلفل هندی | فلفل |
| گل کلم | کاهوی تازه |
| کلم بروکلی | کلم |
| جلبک سبز آبی | فلفل همه رنگها |
| ریحان | جوانه جو |
| بادمجان | مارچوبه |
| کنگر فرنگی | جوانه یونجه |
| یونجه |
از انواع ریشه ها هم می توانیم در لیست غذاهای قلیایی نام ببریم:
- هویج فرنگی
- هویج محلی بنفش
- چقندر قرمز- لبو
- کلم قمری- داش کلم
- سیب زمینی شیرین
- تربچه سیاه و سفید
۲- گروه لبنیات که در لیست غذاهای قلیایی هستند
از من در سایت لاغرفیت درباره خاصیت قلیایی یا اسیدی بودن لبنیات زیاد سوال می شود.
کفیر طبیعی غیر پاستوریزه، پنیر لورو شیر بز خاصیت قلیایی دارند.
کشک، ماست چکیده، شیر غیر پاستوریزه و خامه طبیعی کمی خاصیت اسیدی دارند، یعنی از پ هاش ۷ کمی پایین تر می باشد. ولی ماست، شیر پاستوریزه و پنیر بیشتر خاصیت اسیدی دارند
خبر خوب این است که می توانید به پنیر و ماست پونه خشک و نعناء اضافه کنید و آن ها را قلیایی نمایید.
یا با شیر می توانید خرما بخورید که خاصیت قلیایی پیدا کند.
۳- گروه نان و غلات

غذاهای زیادی از قبیل نان و غلات، در لیست غذاهای قلیایی قرار دارند که در ادامه مشاهده می کنید.
- برنج قهوه ای
- گندم سیاه (سبوس دار)
- لوبیای سویا- غیر ترا ریخته
- عدسی
- آرد سویا غیر ترا ریخته
- لوبیای سویا
خاصیت قلیایی بیشتری دارند.
ولی برنج باسماتی، گندم اصلاح شده، بلغور، بلغور عربی، جو دوسر، جوپ هاش بالای ۶ داشته و نسبت به برنج سفید، آرد سفید و مواد غذایی با آرد سفید بهتر هستند.
۴- گروه گوشت ها در لیست غذاهای قلیایی جای دارند؟
عمدتا گوشت ها خاصیت اسیدی دارند، ولی گوشت هایی که مقدار اسیدیته آنها کم است ارزشمندتر می باشند. مثلا:
- گوشت گاو و گوساله
- شتر پیر
- مرغ پرورشی
- گوشت گوسفند پیر
- تن ماهی
- تخم مرغ ماشین
- گوشت خوک
- گوشت های نمک سود شده
به شدت اسیدی هستند.
کدام گوشت ها خاصیت قلیایی دارند؟
شاید سخت بتوان گوشتی را در لیست غذاهای قلیایی قرار دارد ولی
- گوشت بره
- گوشت ماهی تازه
- گوشت بوقلمون
- گوشت شتر جوان
- تخم مرغ طبیعی عسلی
- گوشت شتر مرغ
پ هاش بالای ۶ و تقریبا نزدیک ۷ دارند. این گونه گوشتها به نظر بهتر می آیند.
۵- گروه میوه ها

خب حالا به این سوال می پردازم که چه میوه هایی در لیست غذاهای قلیایی قرار دارند؟
| ردیف اول | ردیف دوم |
|---|---|
| مویز هسته دار | خرما |
| خرما خشک | انجیر خشک |
| انجیر تازه | گریپ فروت |
| گلابی | بلوبری |
| لیموترش | سیب ها |
| آووکادو | موز رسیده |
| گیلاس ترش | نارگیل تازه |
خاصیت قلیایی دارند.
در کل همانطور که قبلا در لاغر فیت در مطلب تعریف رژیم میوه خواری چیست گفتم، حتما از میوه به صورت روزانه استفاده کنید.
میوه های اسیدی کدامند؟
بعضی میوه ها هم هستند که خاصیت اسیدی ضعیفی دارند ولی به محض ورود به بدن و شدن، خاصیت قلیایی پیدا می کنند.
از این میوه ها می توان میوه های زیر را نام برد:
| ردیف اول | ردیف دوم |
|---|---|
| زردآلو | زردآلو خشک یا برگه زرد آلو |
| موز نارس | توت سیاه و سفید |
| تمشک | زغال اخته |
| طالبی | گیلاس شیرین |
| نارنگی و مرکبات | قره قات |
| زالزالک | کشمش بدون هسته |
| انگور رسیده | آلو |
| لیمو شیرین | پرتقال |
| انبه | شلیل |
| نارنج | پاپایا (نوعی میوه استوایی) |
| هلو | توت فرنگی |
شما با خیال راحت هر میوه ای را بخورید، چون یا قلیایی است یا اینکه به محض خورده شدن متالیزه شده و قلیایی می شود.
۶- گردو و انواع روغن ها

افراد زیادی از من سوال می کنند که آقای مردانی آیا روغن ها اسیدی هستند یا قلیایی؟؟؟
- روغن گل پامچال
- روغن بذر کتان
- روغن هسته انگور
- روغن زیتون
- روغ کنجد
- روغن آفتابگردان
- و روغن جوز هندی
خاصیت قلیایی دارند.
در کنار موارد بالا،
- روغن گل گاوزبان
- روغن های غیر اشباع
- روغن نارگیل
- و روغن ماهی
خاصیت قلیایی دارند.
روغن حبه ها مثل چربی گردو، بادام، روغن بادام خام و انواع تخمه ها خاصیت قلیایی دارند.
در مجموع تقریبا می توانیم روغن های طبیعی و گیاهی را روغن قلیایی بنامیم و آنها را در لیست غذاهای قلیایی قرار دهیم.
لیمو ترش هم در لیست غذاهای قلیایی است!
شاید تعجب کنید که لیمو ترش خاصیت قلیایی دارد. اصلا به مزه آن نمی توانید استناد کنید که چون ترش است پس اسیدی است. یا اینکه سرکه طبیعی که مزه ترش دار، بر عکس مزه اش مثل لیمو ترش، جزو غذاهای قلیایی است. البته سرکه ای که صنعتی است، خاصیت اسیدی دارد و می توانید برای شست و شوی سرویس های بهداشتی از آن استفاده نمایید.
بله نیاز است به این باور برسید که لیمو ترش در لیست مواد غذایی قلیایی، خاصیت قلیایی بسیار بالایی دارد
البته شاید این سوال در ذهن شما باشد که آقای مردانی اسید سیتریک موجود در لیموترش در حالت طبیعی خاصیت اسیدی دارد. شما درست می گویید ولی وقتی که مصرف می شود همان اسید سیتریک، متابولیزه شده و در بدن اثر قلیایی تولید می کند. لیموترش از غذاهای قلیایی بسیار شدید و بسیار ارزشمند است.
لیموترش دارای فیبر محلول بوده و باعث پیشگیری از یبوست می شود. به اعتقاد من کسی که از لیموترش یا آبلیموی طبیعی استفاده کند به سنگ کلیه مبتلا نمی شود. کسانی که سوزش ادرار دارند نیز می توانند روزی ۶ قاشق آبلیو با ۶ لیوان آب بخورند، در مدت ۲۴ ساعت سوزش ادرار آنها درمان می شود. تاکید می کنم درمان می شود.
در دوره رژيم قلیایی برای لاغری تاکید زیادی بر قلیایی بودن بدن شده است.
برخی خواص لیمو ترش:
- ضد کم خونی
- ضد سنگ های کلیوی
- ضد یبوست و ملین
- درمان درد و سوزش معده
- مفید برای کولیت و کرون روده
- مفید برای پوست و مو
- مفید برای بیماران دیابتی
- مفید برای درمان مشکلات قلبی عروقی
- مفید برای کبد
- ضد سرطان
- ضد چربی های کبد
- ضد افسردگی
- ضد استرس و دلشوره
- ضد چاقی و اضافه وزن
امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده و کمال استفاده را از آن برده باشید. از اینکه به سایت لاغرفیت سرمی زنید از شما متشکرم، حتما سری به فروشگاه لاغرفیت بزنید و از دوره رژيم قلیایی برای لاغری استفاده کنید.
با تشکر محمود مردانی مشاور تغذیه.


سلام دکتر جان یک نفر در اینستاگرام و تلگرام همین پست شما رو کپی کرده و برای دیگران به قیمت بالا ارسال میکنه و به نام خودشون دارن کسب درامد میکنن
دکتر هم نیستن ند تا ادم بی سواد هستن که همین پست شما رو به قیمت بالا داره میفروشه درحالی که شما به رایگان گذاشتید
ادرس ای دی تلگرامشون
@FM1Diet
حسین جان:
سلام و تشکر از نطف و محبت شما. بی شک انسان های شریفی مثل شما که برای این کارها وقت می گذارید قابل تحسین و تقدیر می باشند. ایشون هم که این محتوای رایگان را می فروشند نتیجه ای نمی توانند بگیرند. چون کورش بزرگ می گوید: راه یکی است و آن راستی است.
سلام آقای دکترعزیزخیلی مقاله تون مفیدوکابردی بود وامروزباخوندنش متوجه شدم چقدردراشتباه بودم .مرسی ازاینکه قدم درراه سلامتی همنوع خودتون گزاشتین 🌺🌺🌺🌺
سلام.
ممنون از شما دوست عزیز.
سلام آقای دکتر مردانی مطالبتون مثل همیشه عالی واموزنده است ممنون که برامون این لیست زحمت کشیدین وتهیه کردین پدر اختیار ما گذاشتین کمک زیادی کردین چون ما بعد رژیم همش تو غذا خوردن باید سرج میکردیم کدوم غذاهای اسیدی و قلیایی هستن که شما کار مارو اسونترکردین مقاله های شما همیشه نامبروانه مرسی ازشما دکتر مهربان وصیور دوست داشتنی
زهرای عزیز
با سلام و تشکر از اینکه به سایت خودت سایت لاغرفیت سر می زنی و از مقالات اون می خونی، همچنین کامنت زیبای شما جای قدر دانی دارد. حسن تو همیشه در فزون باد – رویت همه ساله لاله گون باد.
دکتر مردانی بسیار خوب مهربان وپیگیری هستن
فریبای عزیز
از ابراز لطف شما متشکرم.
ممنون جناب مردانی🌸
آقا مجید عزیز متشکرم که به سایت لاغرفیت سرمی زنید.
سلام
آیا مصرف چایی با کمی آبلیمو سنگ سازه؟
سلام بله ایرادی ندارد. گر چه نیاز است چای را کمی خنک کنید.
با سلام و خسته نباشید
بنده پیج شدم داخل سایت شما نوشته گوجه قلیاییه اما هرجا میپرسم میگن اسیدیه . چند تای دیگه هم هستن که خلاف چیزی هست که جاهای دیگه نوشته اند. مثل عدسی که خود عدسش اسیدی قوی هست ولی شما زدید قلیایی. خواهشا مارو روشن کنید ممنون
مهدی عزیز
با سلام و تشکر از اینکه به دقت به مطالب سایت لاغرفیت توجه می کنید. برخی از مواد غذایی اسیدی مثل لیموترش، گوجه و غیره اول خاصیت اسیدی دارند ولی به محض ورود به بدن و پس از تجزیه خاصیت اسیدی به قلیایی تبندیل می شوند. مثلا اگر معده شخصی سوزش داشته باشد یک لیوان آب با یک قاشق آبلیموترش را آهسته بخورد، متوجه سوزش خوب می شود. یعنی با خاصیت قلیایی لیموترش خاصیت اسیدی معده کم شده و سوزش رفع می گردد.
آقای مردانی یک دنیا ممنون از مقاله کامل و جامعتون فقط یه سوال داشتم و اون این بود که من تا آنجا که شنیدم شکر سفید و حتی عسل هم در لیست خوراکیهای اسیدی هستند آیا این مطلب درسته یا نه و آیا شکر سرخ خاصیت قلیایی دارد یا اون هم اسیدی است.با کمال تشکر
خانم حوریه زمانی عزیز:
با سلام و تشکر از اینکه به سایت لاغرفیت سر می زنید. برخی از غذاها هستند که خاصیت اسیدی شدیدی دارند یعنی خاصیت اسیدی آنها زیر عدد ۳ می باشد مثل شکر سفید. اما برخی از غذاها هستند گر چه خاصیت اسیدی دارند ولی خاصیت اسیدی خوبی نیز می توانیم برای آنها بیان کنیم. یعنی پ هاش آنها گر چه زیر عدد ۷ و اسیدی است ولی نزدیک به عدد ۷ می باشد که بسیار مطلوب است. مثل عسل، مثل ماهی. شکر سرخ از قند و شکر سفید بهتر است.
سلام خیلی خیلی ممنون. عالی بود
سلام و تشکر فراوان از شما که به سایت لاغرفیت سر می زنید. متشکرم
باسلام.ممنون از مطالب مفیدتون.چه مدت زمان میبره تا با رعایت رژیم phبدن از حالت اسیدی به قلیایی تبدیل بشه؟
رضوان عزیز
از اینکه به سایت لاغرفیت سر می زنید متشکرم. با اجرای درست رژيم قلیایی حدود یک هفته بدن خاصیت قلیایی پیدا می کند ولی مهم این است که بدن قلیایی بماند.
واقعا گیج شدم یه جا میگن مارچوبه دخترزا است نخورین ولی شما جزو گروه های قلیایی اوردین که پسرزاست یا حتی گردو و کاهو و عدسی که شما نوشتین قلیایی ولی یه جا دیگه گفته شده برا دختردار شدن خوبه،حتی خوردن سس و نوشابه هم برا پسردار شدن پیشنهاد کردن ولی شما گفتین اسیدی هستن😩 واقعا گیج شدم😭
المیرای عزیز سلام
اگر در محتواهای سایت لاغرفیت دقت کرده باشید، در ارتباط با جنسیت فرزند صحبت نشده است. صحبت از مواد غذایی اسیدی (عامل چاقی) و مواد غذایی قلیایی (عامل لاغری) بیشتر صحبت کرده ام. با تشکر محمود مردانی مشاور تغذیه
منم گیج شدم واقعا الان دیگه نمیدونم چی باید بخورم که بچم دختر بشه 😭😭😭
مهشید عزیز: با سلام و تشکر از اینکه وارد سایت لاغرفیت شدید و محتواهای آن را مطالعه می کنید. در سایت لاغرفیت معمولا تمام برنامه های رژيمی را داریم ولی برنامه رژيم تعیین جنسیت را وارد نشدیم. می توانید از سایر همکاران پیگیری بفرمایید. با تشکر محمود مردانی مشاور تغذیه شما
سلام ببخشید ک من جواب دادم حالا بنظرخودم اینطوره.
مثلا گوجه قلیایه برای قلیایی شدن خون ورحم.ولی طبعش سرده. پس بهتره بعد از مصرف دوسه تا خرماهم بخکریم ک سردیش برطرف بشه. چون برای پسرزایی هم قلیایی بودن بزامون مهمه هم طبع گرم
سلام و وقت بخیر،
بله، درست می فرمایید. گوجه فرنگی به دلیل خاصیت قلیایی که دارد، می تواند به تنظیم pH خون کمک کند، اما از آنجایی که طبعش سرد است، مصرف آن همراه با مواد گرم مانند خرما می تواند تعادل بهتری ایجاد کند. خرما نه تنها طبع گرم دارد، بلکه برای سلامت عمومی بدن و مخصوصاً تقویت انرژی نیز مفید است.
در مورد پسرزایی، به طور سنتی در طب ایرانی به برخی از غذاها و ویژگی های طبعی توجه می شود، اما برای این که رژیم غذایی شما به بهبود pH و تعادل طبع کمک کند، بهتر است از ترکیب غذاهای قلیایی و گرم استفاده کنید.
اگر سوال یا نگرانی دیگری دارید یا نیاز به مشاوره بیشتر دارید، می توانید از طریق ایتا به این آی دی پیام دهید: mardani_lagharfit20.
موفق باشید!
سلام وقتتون بخیر
جناب دکتر مردانی گرامی بسیار از مطالب مفیدتون بهره بردم
لطفاً اگر امکان دارد درمورد اسید اوریک بالا دربدن و چگونگی برطرف کردن آن صحبت کنید
حتی اگر توانستید درمورد تغذیه مربوط هم مطلبی بیان کنید
بی نهایت سپاسگزارم
سلام و تشکر از اینکه به سایت لاغرفیت سر می زنید.
سوال خیلی خوبی پرسیده اید. آيا شما به بیماری نقرس مبتلا هستید و یا اسید اوریک بالایی دارید؟ معمولا در افرادی که اوریک اسید بالایی دارند دو پروتئین به نام های پورین و پیریمیدین در بافت های بدن علی الخصوص در مفاصل جمع شده و باعث التهاب و درد شدید می شوند. در بیشتر افراد درد در ناحیه انگشت پا بوده به طوری که اگر حتی درب را ببندی و وزش باد در به آن بخورد، درد شدید ایجاد می شود. در قدیم به افزایش اسید اوریک که منجر به نقرس می شد، نقرس را بیماری سلاطین می نامیدند.
یعنی کسانی که از تمکن مالی بیشتری برخوردارند و سرانه مصرف گوشت آنها بالا است به این بیماری مبتلا می شوند، نه فقرا.
اما روش درمان اسید اوریک و نقرس به شرح زیر است:
مصرف پروتئین (گوشت) را کمتر کنید. نه حذف، کمتر
همراه ناهار و شام ۲ پیاله سالاد با آبلیمو با روغن زیتون استفاده نمایید. هم ناهار و هم شام به مدت ۲۱ روز
با اجرای دو نکته ساده بالا در مدت ۲۱ روز بلورهای پروتئینی که در مفاصل تجمع پیدا کرده اند، دفع شده و شما از درد وحشتناک رهایی می یابید. متشکرم. محمود مردانی سایت لاغرفیت.
سلام دکتر مرادی
مممنووووووون که راجع به اسید اوریک صحبت کردین، بنده با اینه 26 سال سن دارم با قد 165 و وزن 63 بخاطر استفاده بیش از حد از روغن در غذا تیریگلیسیرید خونم 450 شده و ب مراتب اسید اوریک خونم هم بالاتر از حد نرماله،خداروشکر ک کتوجه شدم و الان یک ماهی هست ک رعایت میکنم. ممنننننون بابت مطالب مفید و اموزنده
چی گوشت خوک! انگار نه انگار ایران یک کشور اسلامی و مردمش مسلمان هستن!
امیر عزیز سلام
با تشکر از اینکه شئونات اسلامی برای شما اهمیت دارد. این مطالب را هم مسلمانان عزیز و هم غیر مسلمانان مطالعه می کنند و ما فقط عناوین را در این مقاله می گوییم و توصیه به خوردن گوشت خوک نداریم چون ما هم مثل شما مسلمان هستیم. متشکرم.
با سلام. من در سال 1395 پیشتون رژیم گرفتم و ب وزن ایده الم رسیدم و همیشه از رژیمتون تعریف میکنم.مطالبتون عالی و مفید هستن
محدثه عزیز
سلام، از ابراز لطف و موفقیت شما سپاسگزارم. همواره شاد و تندرست باشید. هر زمان که نیاز داشتید سایت لاغرفیت و بنده در خدمت شما هستیم.
عرض ادب و احترام .لففا در مورد سردی های مواد غذایی توضیح بفرمایید چون گفته شده ریشه ی بیماریها در سردی ها هست .آیا با مصرف مواد قلیایی نیاز نیست توجهی به سردی ها بشه ؟و لطفا اگر کانال هست خدمتتون بفرمایید تا بیشتر از مطالب ارزشمندتون بهره ببریم .سپاسگزارم 🌸
سرکار خانم تمنا تاج فر عزیز
با سلام و تشکر از اینکه با دقت مطالب سایت لاغرفیت را مطالعه می نمایید.
این جمله که ریشه تمام بیماری ها در سردی است، به نظر درست نمی آید. می توانیم بگوییم ریشه تمام بیماری ها و چاقی در اسیدی شدن بدن است. مصرف مواد غذایی قلیایی ارزشمند می باشد حتی ممکن است از یک ماده غذایی نام ببریم که سرد است و لی خاصیت قلیایی دارد. مثل خیار که گر چه سرد است ولی خاصیت قلیایی دارد.
شاید اگر بگوییم مواد غذایی سرد باید حذف شود یک نوع ظلم به خود و ظلم به مواد خواکی است. مگر می توانیم حدود ۵۰ درصد از مواد غذایی که خاصیت سردی دارد را از لایف استایل خوراک حذف کنیم؟ مطمئنم که نظر شما هم منفی است. متشکرم محمود مردانی مشاور تغذیه
عرض ادب و احترام خدمت بزرگوارتان .بسیار سپاسگزارم از حسن توجه و پاسخ جامع شما استاد گرامی .لطفا نظرتون را در رابطه با روزه داری متناوب و فستینگ بفرمایید .متشکرم 🌸🌸
خانم تمنا تاج فر عزیز
با سلام و تشکر از اینکه مقالات اینجانب را در سایت لاغرفیت مطالعه می فرمایید، در ارتباط با مفاله ای تحت عنوان راه کاهش وزن با رژيم فستینگ در سایت لاغرفیت نیز نوشته ام. که می توانید با کمی جستجو آن را پیدا کنید.
ولی بصورت خلاصه رژيم رژيم فستینگ مثل روزه داری است و ساعاتی را می توانید از مواد غذایی پرهیز کرده و تعداد ساعات دیگری را هر چی دوست دارید بخورید. میشه بفرمایید وزنتون چند کیلو هستش؟
https://www.lagharfit.com/fasting-diet/
سلام جناب دکتر مردانی
خدا قوت
آقای دکتر من الان چندین سال است اسید اوریکی میزنه بالا و به اصطلاح نقرس دارم بارها به پزشک مراجعه کردم و انواع داروها رو بهم تجویز کردند ولی بعد یکی دو سال دوباره به مشکل خوردم
خواستم سوال کنم واقعا نقرس درمان قطعی ندارد یا آقایون پزشک بلانسبت شما نمخوان درمان کنند و دنبال منافع اقتصادی خودشون هستند
متشکرم
دوست عزیز جناب آقای ناصر مکرمیان
با سلام و تشکر از اینکه به سایت لاغرفیت سر می زنید.
نقرس در قدیم به نام بیماری سلاطین مشور بود و فقرا حق این بیماری را نداشتند. تجمع برخی از بلورهای پروتئین نظیر پورین باعث درد وحشتناک در انتهای پا و عمدتا در ناحیه شصت پا می شود. در یکی از کتب آمریکایی در رابطه با نقرس خواندم: اگر در بسته یا باز شود و باد و نسیم آن به شصت پا برخورد کند دردی وحشتناک ایجاد می شود.
پزشکان عزیز با توجه به مطالبی که در دروس خود مطالعه کرده اند تجویزهای خاص خود را دارند.
ولی به نظر من اگر بدن اسیدی شود بلورهای پورین و پیریمیدین تجمع پیدا کرده و باعث بیماری نقرس می شوند.
خبر خوب این است که می توانیم حدود ۸۰ درصد به شما کمک کنیم که درمان شوید. شما از طریق واتساپ به بنده پی ام بدید. 09372529821
متشکرم
چگونه میتوان از برنامه. رژیم شما بهره برد
سلام و درود به شما
از دوره رژيم آنلاین که لینک آن در تمام صفحات سایت لاغرفیت وجود دارد می توانید استفاده بفرمایید. وزن شما چند کیلو است؟
۶۶ کیلو و قد ۱۵۸
سلام
با توجه به قد شما احتمالا حدود ۸ کیلو اضافه وزن دارید. می توانید با دوره دو ماهه رژيم قلیایی به استایل دلخواه خودتان برسید.
سلام
روز بخیر
مطالبتون بسیار عالی هست
میگو تو چه دسته ای قرار میگیره و Ph آن چقدر هست؟
تشکر
سلام و روز بخیر! ممنونم از نظر شما.
میگو در دسته ی “محصولات دریایی” قرار می گیرد و از نظر pH معمولاً کمی اسیدی است، به طور میانگین pH آن در حدود 6.5 تا 7.0 است. این مقدار بسته به نوع میگو و شرایط نگهداری آن ممکن است تغییر کند. امیدوارم پاسخ مفیدی باشه. اگر سوال دیگه ای دارید، خوشحال می شم کمک کنم. برای مشاوره بیشتر می توانید در ایستا به این آیدی پیام بدهید: mardani_lagharfit20.
سلام از سایت خوب و مطالب ارزشمندتان و ممنون از بابت وقتی که برای خوانندگان عزیز می گذارید
من وهمسرم چربی خون داریم از طرفی درد معده هم دارم میشه راهنمایی کنید چیکار باید بکنیم سپاس
سلام
با دوره رژيم قلیایی مشکل گوارشی و چربی خون شما خوب می شود. می توانید در این دوره شرکت بفرمایید.
سلام آقای دکتر، وقتتون بخیر. من آزمایش خون دادم و ph خونم 5 بود. قدم 157 وزنم 48 هست. میشه بفرمایید چقدر کمبود وزن دارم و اینکه باید مواد غذایی قلیایی مصرف کنم یا اسیدی؟
سلام و وقت بخیر،
pH خون معمولاً باید در بازه 7.35 تا 7.45 باشد، بنابراین pH خون شما 5 بسیار پایین است و ممکن است نیاز به بررسی فوری از جانب پزشک داشته باشید، زیرا این مقدار نشان دهنده وضعیت اسیدوز است که می تواند خطرناک باشد. پیشنهاد می کنم هرچه سریع تر با پزشک خود تماس بگیرید تا علت و درمان این وضعیت مشخص شود.
اما در مورد کمبود وزن، با توجه به قد و وزن شما، BMI (شاخص توده بدنی) شما حدود 19.5 است که به طور کلی در محدوده نرمال قرار می گیرد، اما به نظر می رسد که ممکن است به دلیل pH خون شما، بدن شما به صورت مناسب مواد مغذی را جذب نکند.
در این وضعیت، مصرف مواد غذایی قلیایی می تواند کمک کننده باشد. مواد قلیایی به تعادل pH بدن کمک می کنند و شامل میوه ها و سبزیجات تازه، آووکادو، دانه ها و مغزها، و نوشیدنی های قلیایی مانند آب لیموترش با آب گرم هستند. همچنین باید به مصرف پروتئین های با کیفیت و کربوهیدرات های سالم توجه کنید تا وزن و سلامت بدن شما بهبود یابد.
اگر سوال دیگری دارید یا نیاز به مشاوره بیشتر دارید، می توانید از طریق ایتا به این آی دی پیام دهید: mardani_lagharfit20.
موفق باشید!
سلام وقت بخیر
جناب دکتر گوشت مرغ اسیدی تر هست با گوشت بره؟
سلام و وقت بخیر،
گوشت مرغ به طور کلی نسبت به گوشت بره اسیدی تر است، زیرا گوشت مرغ بیشتر از پروتئین های حیوانی تشکیل شده که در بدن به اسید تبدیل می شوند. در عوض، گوشت بره کمی کمتر اسیدی است، اما همچنان جزو منابع پروتئینی اسیدی به شمار می رود.
اگر در رژیم قلیایی به دنبال گوشت هستید، بهتر است مصرف گوشت های کم چرب مانند گوشت بوقلمون یا ماهی را در نظر بگیرید که اثرات اسیدی کمتری دارند.
اگر سوال دیگری دارید یا نیاز به مشاوره بیشتر دارید، می توانید از طریق ایتا به این آی دی پیام دهید: mardani_lagharfit20.
موفق باشید!
با سلام
من دهانم همواره ترش است ، اگرچه مشکل معده ندارم منتهی فکر میکنم علت عمده پوسیدگی دندانهایم ترش بودن دهانم است که حتی چند دقیقه پس از مسواک و دهانشویه بسرعت دهانم ترش میشود، ممنون میشوم راهنمایی بفرمایین چکار کنم پی اچ دهانم قلیایی بماند .
قدم ۱۶۴ وزن حدود ۶۶ کیلو ، خانم هستم.سپاس
سلام و وقت بخیر،
ترش بودن دهان می تواند به دلایل مختلفی مثل کمبود بزاق یا مشکلات گوارشی مانند رفلاکس معده باشد. برای حفظ pH قلیایی در دهان، پیشنهاد می شود:
از دهانشویه های بدون الکل و قلیایی استفاده کنید.
از خوردن مواد اسیدی مانند مرکبات یا غذاهای تند بلافاصله پس از مسواک زدن خودداری کنید.
نوشیدن آب کافی در طول روز به حفظ تعادل pH دهان کمک می کند.
اگر مشکل ادامه داشت، توصیه می کنم برای بررسی دقیق تر به پزشک یا دندانپزشک مراجعه کنید.
در صورت نیاز به مشاوره بیشتر، می توانید از طریق ایتا به این آی دی پیام دهید: mardani_lagharfit20.
با سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب آموزنده تون
ببخشید من کم کاری تیروئید دارم دکتر طب سنتی میگه اگه سردی جات مثل سالاد و … بخورم چاق میشم باعث ایجاد بلغم میشه و موجب چاقی میشه آیا این نظر درسته چون شما میفرمایید این مواد قلیایی هستند و باعث کاهش وزن میشن ؟
و آیا این مواد قلیایی برای بعضی بیماری ها استثنا ندارند؟
سلام، وقت شما هم بخیر!
در مورد نظر دکتر طب سنتی، باید گفت که در طب سنتی، برخی غذاها به عنوان “سرد” شناخته می شوند و ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند افزایش بلغم یا کاهش متابولیسم شوند. با این حال، در علم تغذیه مدرن، سبزیجات و میوه ها به عنوان مواد قلیایی در نظر گرفته می شوند و می توانند به کاهش وزن کمک کنند، زیرا کم کالری و سرشار از فیبر هستند.
اگر کم کاری تیروئید دارید، مصرف غذاهای قلیایی به تنهایی ممکن است کافی نباشد. برای کنترل وزن و بیماری تیروئید، ترکیب مناسب رژیم غذایی و داروهای هورمونی بسیار مهم است. در بعضی بیماری ها، مانند مشکلات هورمونی یا گوارشی خاص، ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد و بهتر است رژیم غذایی تحت نظر پزشک متخصص تنظیم شود.
برای مشاوره دقیق تر، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید.
موفق باشید!
عرض ادب و احترام .وقت شما آقای دکتر بزرگوار خوش .لطفا بفرمایید آیا آبی که جوشیده میشود اسیدی هست یا خنثی هست ؟گفته شده حوشیدن آب برای چای و دمنوش ها اسیدی هست و یدن را به سمت بیماری میبرد .لطفا صحت و سقم این مورد را بفرمایید .متشکرم 🌸❤️
عرض ادب و احترام، وقت شما هم بخیر!
آب جوشیده به خودی خود به صورت طبیعی نه اسیدی است و نه قلیایی؛ معمولاً آب در دمای جوش به سمت حالت خنثی می رود (pH نزدیک به 7). اگر آب شما از منابع طبیعی یا شیرین تصفیه شده باشد، معمولا pH آن در حدود 7 است.
در مورد تاثیر جوشاندن آب برای چای و دمنوش ها: جوشاندن آب می تواند موجب تغییراتی در طعم و مواد معدنی آن شود، اما به طور کلی خود جوشیدن آب باعث اسیدی شدن آن نمی شود. نکته مهم این است که برخی از دمنوش ها ممکن است به دلیل خاصیت خود کمی اسیدی باشند (مثلاً چای سبز یا دمنوش هایی که از میوه های اسیدی مانند مرکبات تهیه می شوند).
بیماری ها بیشتر از تغییرات اسیدی و قلیایی بدن به عوامل دیگر مانند تغذیه نادرست، استرس و کمبود فعالیت بدنی بستگی دارند.
برای اطمینان بیشتر در مورد تاثیرات بلندمدت نوشیدن آب جوشیده و دمنوش ها، مشاوره با یک متخصص تغذیه یا پزشک غدد مفید است.
موفق و سلامت باشید! 🌸
درود اقا دکتر و ممنون از مطالب ارزنده شما
اقای دکتر در مورد جو و جو پرک شده چه خاصیتی دارن قلیایی یا اسیدی ؟؟ایا میتونیم شکر رو کامل حذف کنیم
درود و سپاس از شما برای پیام مهربانتون.
در مورد جو و جو پرک، هر دوی این ها به طور کلی خاصیت قلیایی دارند. جو منبع خوبی از فیبر، پروتئین و مواد معدنی است که به هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. جو پرک شده هم به راحتی قابل هضم است و می تواند به عنوان یک غذای سبک و سالم در رژیم غذایی استفاده شود.
در مورد حذف شکر، بله، می توان شکر را به طور کامل از رژیم غذایی حذف کرد. البته باید در نظر داشت که شکر مصرفی باید به تدریج کاهش یابد تا به بدن فرصت عادت کردن داده شود. برای جایگزینی شکر، می توانید از خرما، عسل طبیعی یا استویا استفاده کنید که به صورت طبیعی شیرینی را به غذاها و نوشیدنی ها اضافه می کنند.
اگر تمایل دارید شکر را به طور کامل حذف کنید، مهم است که دقت کنید که در رژیم غذایی تان مواد مغذی و انرژی زا مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل را جایگزین کنید تا بدن انرژی کافی دریافت کند.
اگر سوالات بیشتری داشتید، در ایتا به آیدی mardani_lagharfit20 پیام بدید.
سلام خدا قوت آقای دکتر
برای لک مقاوم صورت هم درمانی هست البته من چند ماهه رژیم قلیایی و فستینگ دارم
سلام، خدا قوت! برای لک های مقاوم صورت، رژیم قلیایی و فستینگ می تواند کمک کننده باشد، اما پیشنهاد می کنم برای درمان دقیق تر به متخصص پوست مراجعه کنید تا درمان مناسب تجویز شود.
سلام مرسی از نکات بسیار آموزنده
امکانش بود راجب سردیجات و گرمیجات هم بگید و اینکه کاغذ لیتموس واسه phبدن مورد استفاده هست یانه؟بدنی که اسیدی شده باشه راه حلش چیه؟با تشکر
سلام، ممنون از شما!
در مورد سردیجات و گرمیجات، این مفاهیم به طب سنتی مربوط میشوند. غذاها و نوشیدنیهای گرمیجات میتوانند باعث افزایش حرارت بدن شوند و برای افرادی که دچار ضعف و سردی هستند، مفید هستند. برعکس، سردیجات میتوانند اثر خنککنندگی داشته باشند و برای کسانی که دچار گرمی زیاد در بدن هستند، توصیه میشوند.
در خصوص کاغذ لیتموس، این وسیله برای اندازهگیری pH (اسیدیته یا قلیاییت) استفاده میشود، اما برای بررسی دقیقتر وضعیت pH بدن توصیه میشود به آزمایشگاه مراجعه کنید.
برای بدن اسیدی، تغییرات در رژیم غذایی میتواند به کاهش اسید کمک کند. مصرف غذاهای قلیاییساز مانند سبزیجات و میوهها و اجتناب از مصرف غذاهای فرآوریشده و اسیدی میتواند موثر باشد.
برای اطلاعات بیشتر، میتوانید در ایتا به آیدی mardani_lagharfit20 پیام بدید.
موفق باشید!
برای سوزش معده و تهوع در دوران بارداری چه توصیه میکنید ؟؟چی بخوریم تهوع کم بشه
سلام و عرض ادب.
در دوران بارداری، سوزش معده و تهوع معمولاً به دلیل تغییرات هورمونی و فیزیکی بدن رخ می دهند. برای کاهش این علائم، می توانید از روش ها و غذاهای زیر استفاده کنید:
پرهیز از غذاهای چرب و سنگین: غذاهای چرب و سرخ شده می توانند سوزش معده را بدتر کنند، بنابراین بهتر است از این نوع غذاها پرهیز کنید.
خوردن وعده های کوچک و مکرر: خوردن چندین وعده غذایی کوچک در طول روز به جای سه وعده بزرگ می تواند به کاهش فشار بر معده کمک کند.
زنجبیل: زنجبیل طبیعی به کاهش تهوع و استفراغ در دوران بارداری معروف است. می توانید چای زنجبیل بنوشید یا مقداری زنجبیل تازه بخورید.
آب لیمو و عسل: نوشیدن یک لیوان آب گرم با مقداری عسل و آب لیمو می تواند به کاهش سوزش معده و تهوع کمک کند.
موز: موز یکی از میوه هایی است که به راحتی هضم می شود و می تواند برای کاهش سوزش معده مفید باشد.
مراقبت از هیدراتاسیون: به خصوص اگر تهوع دارید، باید آب و مایعات کافی بنوشید. آب، آب ميوه های طبیعی یا آب نارگیل می تواند مفید باشد.
پرهیز از غذاهای تند و اسیدی: غذاهایی مانند گوجه فرنگی، مرکبات، ادویه جات تند و فست فودها ممکن است سوزش معده را تشدید کنند.
استراحت کافی: استراحت کردن و خوابیدن در وضعیت نیمه نشسته (با سر بالا) بعد از غذا می تواند به کاهش سوزش معده کمک کند.
اگر تهوع و سوزش معده شدید و مداوم بود، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
برای سوالات بیشتر یا راهنمایی، در ایتا به این آیدی پیام بدید: mardani_lagharfit20.
سلام بی نهایت عالی من دوره دوماهه شمارو شرکت کردم وخیلی از بیماریهام مثل سر درد سر گیجه وزانو درد و… بر طرف شده جدا از لاغریم که وزن کم کردم مطالب سایتتون و همچنین رژیماتون عالیه بی نهایت تشکر خدا عمر طولانی بهتون بده وتشکر از مقاله های بسیار مفیدتون براتون از خدا عاقبت بخیری و راحتی دو دنیا رو آرزو می کنم
سلام، خیلی خوشحالم که دوره دوماهه براتون مفید بوده و بیماری هایتون بهبود پیدا کرده. از لطف و دعای شما بسیار سپاسگزارم. براتون سلامتی، خوشبختی و موفقیت های بیشتری آرزو می کنم. امیدوارم همیشه در مسیر سلامتی و شادابی باشید!
سلام جناب دکتر. وقتتون بخیر. برای مصرف مواد قلیایی باید از روش خاصی استفاده کنیم یا آشپزی به طور معمول و فقط با مواد قلیایی هست؟
سلام، وقت شما هم بخیر. برای مصرف مواد قلیایی، نیاز به روش خاصی نیست؛ می توانید به طور معمول با مواد قلیایی آشپزی کنید. فقط حواستون باشه که مواد قلیایی مثل سبزیجات، میوه ها و برخی غلات کامل را بیشتر در رژیم خود بگنجانید.
با سلام
شما ریشه بیماریها را اسیدی بودن و چاقی میدانید، و میگویید قلیایی شدن باعث تنظیم وزن میشود
لاغرها اگر غذای قلیایی بخورند به وزن دلخواه میرسند؟ کسیکه ۱۵ کیلو کمبود وزن دارد اگر غذایش قلیایی شود به وزن مطلوب می رسد؟ . من وقتی عدسی میخورم معده م به هم میریزه نفخ میکنم با آویشن هم خوب نمیشه حتی فکرم به هم میریزه چکار کنم؟ برای درمان اگزما و خشکی پوست و درمان لاغری مفرط آایا قلیایی شدن غذا کافیست؟ چقدر طول میکشد تا درمان شود خشکی شدید پوست؟
کسیکه خشکی شدید پوست دارد یعنی بدنش خیلی اسیدی است ؟ کلا هر کس خیلی بیمار شود و بیماری اش شدید شود یعنی خیلی اسیدی شده است؟
سلام، برای لاغرها، خوردن غذای قلیایی ممکنه به تنظیم وزن کمک کنه، ولی فقط غذای قلیایی به تنهایی کافی نیست. برای کسی که کمبود وزن داره، باید رژیم متعادل و سالم با کالری مناسب داشته باشه. در مورد نفخ با عدسی، ممکنه حساسیت به آن داشته باشید، بهتره با پزشک مشورت کنید. برای درمان اگزما و خشکی پوست، قلیایی شدن غذا میتواند مفید باشه، ولی نیاز به درمانهای مکمل مثل مرطوبکنندهها هم هست. مدت زمان بهبودی بستگی به وضعیت پوست و بدن فرد داره. در مورد بیماریهای شدید، ممکنه اسیدی بودن بدن یکی از عوامل باشه، ولی باید به صورت تخصصی بررسی بشه.
سلام آیا کندر خاصیت قلیایی دارد یا اسیدی ؟
سلام بله کندر خاصیت قلیایی داره.
سلام وقتتون بخیر توضیحات عالی و کامل بودند ممنون،ولی آقای مردانی سوالی داشتم در جاهای دیگه که مطالبی خوندم،عدسی ،کاهو ،گوشت انواع ماهی ،میگو،گوشت بره رو اسیدی گفتند هستند من از مطالب شما نوت برداری کردم ولی نمیدونم هر کی مواد را یجور میداند یکی قلیایی یکی اسیدی واقعیتش گیج شدم
سلام، وقت شما هم بخیر! بله، بعضی مواد غذایی ممکنه در منابع مختلف به عنوان اسیدی یا قلیایی ذکر بشن. در واقع، تاثیر غذاها بر بدن بستگی به ترکیباتشون داره. برای اطمینان بیشتر، بهتره بر اساس بدن خودتون و واکنشهاش، رژیم رو تنظیم کنید.
سلام آقای دکتر ممنون میشم در مورد قلیایی یه اسیدی بودن،دنبه و روغن دنبه،زیتون شور بازاری،سیر ترشی تازه بازاری هم بگید
سلام، ممنون از پیام شما!
قلیایی و اسیدی بودن: غذاهای قلیایی مانند سبزیجات و میوهها به تعادل pH بدن کمک میکنند. غذاهای اسیدی مثل گوشت قرمز و مواد فرآوریشده ممکن است اسیدیته بدن را افزایش دهند.
دنبه و روغن دنبه: دنبه یک چربی حیوانی است که مصرف آن در حد معقول مفید است، ولی در صورت مصرف زیاد ممکن است باعث افزایش کلسترول شود.
زیتون شور بازاری: معمولا زیتونهای شور بازاری در ترکیب با نمک زیاد ممکن است برای افرادی که فشار خون دارند مضر باشد.
سیر ترشی تازه بازاری: سیر ترشی به دلیل خواص آنتیاکسیدانی مفید است، ولی بهتر است مصرف آن را در حد اعتدال نگه دارید.
برای اطلاعات بیشتر، در ایتا به آیدی mardani_lagharfit20 پیام بدید.
موفق باشید!
سلام و وقت بخیر ممنون بابت مطالب مفیدتون 🙏
اقای دکتر من معدم یکسره ترش میکنم ایا دوغ هم قلیاییه ؟
و مغزیجات و اجیل چطور؟
و اینکه وجترین بودن که فقط گوشت نمیخورم
واسم مشکلی ایجاد میکنه واسه بارداری؟
چه غذاهایی جایگزین کنم؟
پیشاپیش ممنونم از پاسخگوییتون🙏🙏🌷
المیرای عزیز سلام
معمولا معده خاصیت اسیدی دارد و اگر اسید معده زیاد باشد باعث مشکلات گوارشی از قبیل ترش کردن، نفخ و غیره می شود.
توصیه این است که در هنگام غذا خوردن مایعات نظیر دوغ، آب و غیره استفاده نکنید و غذا را بصورت آرام بخورید.
میزان پروتئین مورد نیاز می تواند از طریق حبوبات، نان و غیره تامین گردد ولی شما حتما کباب کوبیده دوست دارید. نوش جان
باسلام و وقت بخیر ممنونم از مطالب مفیدتون اقای دکتر🙏
من معدم یسره ترش میکنه و سوزش داره
یه عده میگن معده سرد شده و باید غذاهای گرم بخوری ی عده هم میگن اسیدی ، باید قلیایی بخوری
نظرشما چیه اقای دکتر؟
واینکه ایا دوغ و اجیل قلیایین؟
واینکه ایا وجترین بودن برای بارداری مشکل سازه؟
پیشاپیش ممنونم از پاسخگوییتون🙏🌷
سلام. من سرطان خون گرفته بودم الان متوجه شدم چقدر بدم اسیدی بوده . ممنون
سلام، سلول های سرطانی در محیط اسیدی عاشقانه زندگی می کنند ولی در محیط قلیایی معمولا بصورت غیر فعال می باشند. برای درمان خود می توانید از برنامه رژيم قلیایی استفاده کنید. متشکرم
سلام. لبمو ترش را نو در لیست قلیایی اوردبد هم اسیدی…؟
سلام و تشکر از دقت نظر شما، درست است که لیموترش خاصیت اسیدی دارد ولی وقتی باقت آن در داخل بدن متابولیزه می شود خاصیت قلیایی به خود می گیرد.
سلام دکتر مرادی
مممنووووووون که راجع به اسید اوریک صحبت کردین، بنده با اینه 26 سال سن دارم با قد 165 و وزن 63 بخاطر استفاده بیش از حد از روغن در غذا تیریگلیسیرید خونم 450 شده و ب مراتب اسید اوریک خونم هم بالاتر از حد نرماله،خداروشکر ک کتوجه شدم و الان یک ماهی هست ک رعایت میکنم. ممنننننون بابت مطالب مفید و اموزنده
سلام و سپاس
از لطف و محبت شما سپاسگزارم. خدا را شکر و آفرین به شما
سلام وقت بخیر میخاستم بپرسم گوشت گاومیش و روغن های مایعی که از بیرون میگیریم اسیدی هستند یا قلیایی؟
سلام، وقت شما هم بخیر
گوشت گاومیش اسیدی محسوب می شه.
بیشتر روغن های مایع صنعتی هم اسیدی و التهاب زا هستن، مخصوصاً اگه فرآوری شده باشن.
سلام
لیموترش سرشار از اسید آسکوربیک است نه اسید سیتریک!
آبلیمو های صنعتی اسیدسیتریک دارند!
سلام و تشکر بله آبلیمو خاصیت اسید آسکوربیک دارد ولی وقتی در بدن متابولیزه می شود بافت آن تغییر کرده و به خاصیت قلیایی تبدیل می شود. متشکرم
سلام وقتتون بخیر لاشه
حداقل زمان ممکن برای قلیایی شدن بدنی ک بشدت اسیدی شده چقدر هست؟
ممنون و متشکرم از شما
بخاطر مطالب آموزنده تان
با سلام و تشکر از سوال خوب شما، هر شخصی که شروع به انجام برنامه رژيم قلیایی کند (مثلا شرکت در دوره رژيم قلیایی دو ماهه) در مدت یک هفته بدن وی قلیایی می شود.
از این که لیست غذاهای قلیایی را در اختیارمان گذاشتید و از توضیحات بسیار خوبتون ممنونم
سلام، از ابراز لطف شما سپاسگزارم.
با سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای دکتر مردانی
بنده رژیم غذایی بر پایه گیاهان دارم و به ندرت از گوشتها مصرف میکنم وقتی گوشت یا تخم مرغ مصرف میکنم احساس میکنم معده ام ورم میکنه مدیر هضم میشه با غذاهای گیاهی احساس سبکی دارم تا الان مشکل کم خونی نداشتم به نظرتون من کار درستی میکنم 57سال دارم و هیچگونه مشکل خاصی جز تنگی کانال نخاعی ندارم قند خونم همیشه بین 70تا87هست و همینطور چربی و کلسترول خون
با سپاس فراوان از مطالب مفید واموزنده شما
سلام آقای دکتر درمورد بیماری پسو ریازیس تمامی دارید میشه راهنمایی کنید
سلام
بیماری پسوریازیس یک بیماری پوستی بوده که کمی به حالات روحی و همچنین به تغذیه صحیح برمی گردد. البته استفاده از شوینده های مصنوعی برای شما مضر می باشد. بهتر این است که با پزشک متخصص پوست هم مشورت کنید.
عالی . کامل و جامع . بسیار متشکریم از زحماتتان.
دور سرکه رو چه تقطیری چه تخمیری برای همیشه خط بکشید که قاتل مفاصل و غضروف هاست
قاتل استخوانهاست
حتی برای چند بار هم استفاده نکنید
به شدت مضره
حتی حیوانات به این سم لب نمیزنن
سلام دکتر
من امروز مطلبی در مورد جوش شیرین خوندم که باعث شد شگفت زده شوم تا دیروز فکر میکردم که جوش شیرینی که نانوایی استفاده میکنند باعث سرطان میشود اما امروز دکتر هایی که در مورد سرطان تحقیق میکنند گفتند که یکی از بهترین راه درمان سرطان مصرف جوش شیرین میباشد خواستم نظر شما در این مورد بدونم با کمال تشکر
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
مرسی بابت انتقال خردتون،عالی هستید
من یه سوال داشتم برای کسی که نخواد وزن و سایز کم کنه اما بخواد بدنشو پاکسازی کنه و به سمت سالم خوری بره آیا رژیم قلیایی براش مناسبه یا باعث کاهش وزنش میشه؟اگه اره ،بجاش کدوم رژیم براش مناسبه؟
سلام
از لطف شما متشکرم. بله میتونید با دریافت رژيم قلیایی تثبیت بدن خودتونو قلیایی کنید.
سلام.ممنون از مطالب مفیدتون میشه فرق اسیدیدی بودن وسردی مواد غذایی رو بکید من فک میکردم کواد اسیدی همان سرد هستن
سلام. خیلی ممنون، اطلاعات بسیار مفیدی بود. خدا خیرتون بده
سلام آقای دکنر. وقت بخیر. سپاس از مطالب مفیدتان. لطفا در مورد اسیدی یا قلیایی بودن انواع سرکه ها اطلاعاتی بدید. سرکه سیب برای لاغری خوبه ولی آیا خون را اسیدی میکنه؟. ضمنا در مورد بادام نظرات متفاوتی در سایتها دیدم. از نظر شما بادام قلیاییه؟
با سلام و درود
در مجموع سرکه های طبیعی خاصیت قلیایی و سرکه های کارخانه ای خاصیت اسیدی دارند. سرکه های ارگانیک برای کاهش وزن موثر هستند البته نباید این انتظار را داشته باشید که فقط با سرکه لاغر شوید.
سلام آقای دکتر من یک پسر ۱۴ ماهه دارم که از ۴ماهگی فهمیدم سنگ کلیه دارد الان هم فقط ۸کیلو ونیم وزن داره ونسبت به بقیه ی بچه ها خیلی ریز مونده دکترآزمایش فرستادن گاز خونش بالاست و گفتن باید یک محلولی رو استفاده کنه میخواستم ببینم با رژیم شما میتونه درمان بشه یا نه
سلام و تشکر از اینکه در سایت لاغرفیت عضو هستید. جهت پیشگیری و درمان سنگ کلیه به یون سیترات نیاز دارید که می توانید از طریق خوردن آبلیمو آن را تامین کنید. اگر پسر شما شیر خوار است خودتان در هر دو وعده ناهار و شام چهار قاشق آبلیمو بخورید که یون سیترات از طریق شیر به فرزند شما منتقل شود.
باسلام و خسته نباشید. از مطالب مفیدتان متشکرم. لطفا درباره دانه چیا توضیحاتی بفرمایید که برای لاغری توصیه فراوان شده و خواص بسیار زیادی ظاهرا دارد . آقای قلیایی است یا اسیدی و شما توصیه به مصرف آن دارید با خیر
سلام و سپاس از لطف و توجهتون 🌿
دانه چیا یه خوراکی فوق العاده مفیده که سرشار از فیبر، امگا۳، پروتئین گیاهی و آنتی اکسیدانه.
برای کاهش اشتها، بهبود گوارش و کنترل وزن خیلی مؤثره چون توی معده ژل مانند می شه و حس سیری طولانی مدت می ده.
از نظر pH، چیا نزدیک به قلیایی محسوب می شه و در رژیم قلیایی کاملاً قابل استفاده ست.
پس بله، توصیه می کنیم به شرطی که روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری (با آب یا در ترکیب با اسموتی و ماست گیاهی) مصرف بشه.
فراموش نشه: مایعات زیاد کنار چیا لازمه چون فیبر بالایی داره.
سلام و درود بر شما ممنون بابت مطالب مفید که در اختیار عموم قرار میدهید.لیمو برای بیماران دیابتی اشکال نداره؟بعضی از پزشکان میگن که قند بالایی دارد
شاهرخ عزیز: از شما متشکرم که مطالب سایت لاغرفیت را مطالعه می نمایید. برای فرد دیابتی آبلیمو جزو غذاهای ضروری می باشد که معمولا کلیه های شخص دیابتی را از دفع پروتئین ایمن کرده وباعث سلامت کلیه های دیابتی می شود.
سلام گوشت گوسفند مصرف کنیم یا گوشت گوساله؟
مصرف دنبه گوسفندی توصیه میکنید؟
بجای استفاده از روغن تز دنبه در غذا استفاده بشه.در بعضی پیج های اینستا گفته شده مصرف دنبه باعث دفع سموم از بدن میشه.
سلام و تشکر از سوال خوب شما
در ارتباط با مصرف گوشت توصیه به مصرف گوشت گوسفند است. معمولا گوسفند به تغذیه خود دقت می کند و علوفه ای که می خورد را بو می کند ولی گاو چنین نیست و همه چیز حتی پلاستیک هم می خورد.
در ارتباط با چربی نیز توصیه به روغن دنبه نمی شود و می توانید از روغن کنجد برای سرخ کردن استفاده بفرمایید.
سلام اقای دکتر ممنون از مطالب ارزشمندتون ایشالله همیشه سلامت باشی
با سلام، از لطف و محبت شما سپاسگزارم
سلام
خیلی ممنونم از مطالب عالی شما
ببخشید ترکیب رب انار و عسل و آبغوره و آب چطوری جلوی حمله شدید نقرس رو گرفت و مصرف ۳وعده کلا مشکل رو رفع کرد؟موندم خودم
با سلام و تشکر از اینکه در سایت لاغرفیت عضو هستید. معمولا ترکیباتی که خاصیت قلیایی دارند باعث دفع بلورهای پورین و پیریمیدین می شوند که عامل نقرس هستند.
سلام وقتتون بخیر من حدود یکماهه دوغ کفیر که خودم درست میکنم میخورم و دو سه روزه خواهرم که باهاش هم خونه هستم میگه بوی ترشی میدم !
راهنماییم میکنید؟ بدونم مشکلی آیا پیدا کردم یا نه برم آزمایش بدم؟
خودم متوجه بوم نمیشم
سلام و تشکر از اینکه در سایت لاغرفیت هستید. دلیل ترش شدن دوغ کفیر باکتری های موجود در آن هستند. مشکل خاصی نداره.
سلام …وقت بخیر …ببخشید من فرزند پسر شیرخوار یازده ماهه دارم ،دوران عید، زیاد زولبیا بامیه خوردم و حواسم نبود روی زولبیا بامیه ها سیاه دانه بوده که قنادی روشون پاشیده بود ، شاید نزدیک به سه جعبه دوران عید زولبیا و بامیه خوردم و روزی ۱ الی دو بار به پسرم از شیر سینه م میدادم، و حالا نگرانم آقای دکتر ،آیا سیاه دانه که وارد شیرم شده بوده برای پسرم که شیرخوار بوده ضرر داشته?
باتشکر از مطلبتون ولی چه لزومی داست از گوشت خوک نام ببرید؟!
سلام
چون در فرهنگ غذایی ایران گوشت خوک راه نداره و خاصیت اسیدی نیز دارد.
سلام و سپاس از مطالب مفید شما
چندتا سوال داشتم جناب دکتر ک خیلی دنبال جوابش بودم ک غقط شمارو پیدا کردم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
1ـاینکه نان و برنج در رژیم قلیایی باید اشتفاده بشع یا خیر
2-اینکه به یک غذای اسیدی اگر کمی مواد قلیایی اضافه کنیم اون غذا قلیایی میشه ؟! مثل اینکه مثلا یه ماست نعنا بزنیم
3-در رژیم قلیایی کلا گوشت و لبنیات باید حذف بشود یا خیر
4-و سوال اخر اینکه پروتیین مورد نیاز رو چجوری تامین بکنیم بدون مصرف گوشت
خیلی ممنونم
درود و تشکر که در سایت لاغرفیت هستید. بله از تمامی گروههای مواد غذایی در دوره رژیم قلیایی استفاده میشه.بله نعیا یا پونه به ماست خواص آن را بیشتر و تا حدودی قلیایی می کند.
حذف گوشت لازم نیست ولی در صورت نیاز، از گروه های دیگر غذایی تامین میشه. برای اطلاعات بیشتر در ایتا با ما در ارتباط باشید.
خیلی آموزنده و عالی
سپاس، امیدواریم اثربخش و کاربردی بوده باشه .
سلام آقای مردانی گرامی ممنونم که سخاوتمندانه مطالب به این مهمی که به اندازه یک کتاب مفید هستد رو در اختیار ما گذاشتید به زودی رژیم شما رو دریافت میکنم.
خوشحالم که این چند دقیقه زمانم را اینجا صرف کردم و مطالب مهمی را دریافت کردم. سپاسگزارم. مانا باشید.
دوست عزیز سلام.
ممنون از شما و دیدگاهتون
با عرض سلام و خدا قوت خدمت استاد گرامی
کسی که دچار سرطان شده آیا با قلیایی کردن بدن میتونه از پیشرفتش جلوگیری کنه؟
سلام و خدا قوت خدمت شما.
در مورد سوال شما، قلیایی کردن بدن به تنهایی نمی تواند به طور مستقیم از پیشرفت سرطان جلوگیری کند. برخی افراد به دنبال رژیم های قلیایی برای کمک به تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب ها هستند، اما درمان سرطان نیاز به رویکردهای علمی و پزشکی خاص دارد که شامل درمان هایی مانند شیمی درمانی، پرتو درمانی یا درمان های هدفمند می شود.
البته، تغذیه سالم و رعایت رژیم های غذایی مناسب می تواند به تقویت سیستم ایمنی و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به سرطان کمک کند. برای مشاوره دقیق تر و درمان های اختصاصی، پیشنهاد می شود که با پزشک معالج مشورت کنید.
برای اطلاعات بیشتر یا راهنمایی، در ایتا به این آیدی پیام بدید: mardani_lagharfit20.
سلام و خسته نباشید
ممنون از مطالب مفید و ارزنده تون
سوالی که دارم از خدمتتون بنده 36 سالمه و قدم 175 وزن 60 کیلو
گاستریت یا همون ورم معده شدید دارم میشه بفرمایید چجوری با تغذیه میتونم این بیماری رو درمان کنم و از سوزش و درد مداومش خلاص بشم متشکرم
سلام و وقت بخیر
برای درمان گاستریت، بهتره غذاهای سبک و کم چرب بخورید مثل مرغ بدون پوست، ماهی و سبزیجات پخته. از غذاهای اسیدی مثل گوجه و مرکبات، همچنین کافئین و الکل پرهیز کنید. وعده های غذایی رو کوچک و مکرر کنید و آب زیاد بنوشید. غذاهای قلیایی مثل موز و سبزیجات هم کمک کننده هستند.
اگر مشکلات ادامه داشت، حتما با پزشک مشورت کنید.
امیدوارم زود بهبود پیدا کنید!
براتون متأسفم.
مگه چند درصد فارسی زبان غیرمسلمان داریم که سایت شما رو میخونن؟
حتی اگر غیرمسلمان فارسی زبان داشته باشیم، شما اگر مسلمان باشید باید این بدونید که گوشت خوک به دلیل مضراتی که برای سلامتی انسان داره، حرامه. خوک کثافت خواره. به عنوان یه متخصص تغذیه مسلمان باید اینو بدونید.
شما باید حتی به غیرمسلمان توصیه کنید گوشت خوک مصرف نکنن اما برای توجیه توصیه خوردن گوشت خوک به مردم از بهانه مضحکی مثل “داشتن خواننده غیرمسلمان ” استفاده کردید.
واقعا براتون متأسفم.
سلام و وقت بخیر
بابت نگرانی شما متاسفم. ما در سایت و مشاوره های تغذیه ای مان همیشه هدف مان ارتقاء سلامت همه افراد، فارغ از دین، فرهنگ یا پیشینه است. در عین حال، ما به اصول مذهبی و فرهنگی احترام می گذاریم و هیچ وقت قصد توهین به کسی یا ترویج مصرف چیزی که ممکن است برای سلامتی ضرر داشته باشد را نداریم.
همیشه پیشنهاد ما به همه افراد، شامل مسلمانان و غیرمسلمانان، استفاده از مواد غذایی سالم و مغذی است که به سلامت عمومی کمک می کند. در مورد گوشت خوک، قطعاً برای مسلمانان توصیه نمی کنیم که مصرف کنند. هدف ما همواره توصیه هایی مبتنی بر دانش علمی و احترام به باورهای مختلف است.
ممنون از اینکه دیدگاه تان را با ما در میان گذاشتید و امیدوارم بتوانیم به شیوه ای حرفه ای تر و محترمانه تر به خدمات مان ادامه دهیم.
درود جناب مردانی بزرگوار.
آیا برای فشار و تکرر و سوزش ادرار ناشی از پروستات که به کلیه هم فشار وارد کرده، و به مقدار کم کریستال هایی در ادرار بوجود آمده، که بارها تست کردم هر ماده غذایی یا نوشیدنی یا میوه فارغ از طبع آن، مقداری ترش یا تند باشه پروستاتم واکنش نشون میده، آیا چیزی مثل آبلیموی طبیعی با آب باز هم باعث بهبود و آرامش میشه؟ یا بدتر میشه؟
جالب اینکه بعضیا میوه های خشک مثل انواع بادوم و گردو و…یا عسل رو جزو مواد اسیدی نوشتند! آیا اینا هم در بدن قلیایی میشن؟
درود بر شما
با توجه به شرایطی که توضیح دادید، برای مشکلات پروستات و فشار به کلیه، باید مراقب غذاهای ترش و تند باشید، زیرا این مواد ممکن است باعث تشدید علائم شما بشوند.
آبلیموی طبیعی، با توجه به اینکه خاصیت اسیدی دارد، در برخی افراد ممکن است باعث تحریک پروستات شود و سوزش را بدتر کند. بنابراین مصرف مرتب و دائم آن برای شما مناسب نیست و بهتر است از مواد غذایی با طبع سرد و قلیایی استفاده کنید.
در مورد میوههای خشک مثل بادام و گردو، اینها به طور کلی به دلیل چربیهای سالمی که دارند، میتوانند اثرات قلیایی بر بدن داشته باشند. اما ترکیبهای مختلف مواد غذایی و تاثیر آنها بر هر فرد میتواند متفاوت باشد.
بهتر است برای توصیههای دقیقتر و مناسب وضعیت شما، در ایتا پیام بدهید تا راهنمایی بهتری ارائه بشود:
mardani_lagharfit20
موفق باشید!
سلام
من بدلیل پرتودرمانی مثانه بطور دائم دارای سوزش ادرار هستم و برای اینکه سوزشم کمتر شود از خوراکها و میوه هایی که هم قلیایی و هم دارای طبع سرد هستند استفاده میکنم چون اگر هر یک از این دو ویژگی را پداشته باشند، دچار سوزش میشوم و الآن PH خونم به ۸ رسیده است.
آیا از اون توصیهای که یک قاشق آبلیمو را در یک لیوان آب ریخته و بخورم، میتوانم فعلا تا رفع سوزش کامل، بطور دائم و مرتب استفاده کنم؟
از راهنمایی تون ممنون میشم
سلام وقتتون بخير
ممنون که مشکل رو با جزئيات توضيح داديد
چون سابقه پرتودرماني داريد و الان هم سوزش مداوم داريد، هر نوع تغيير تغذيه اي يا مصرف منظم يک ماده، بايد با احتياط انجام بشه.
آبليمو براي بعضي افراد تسکين دهنده است، براي بعضي هم تحريک کننده. اينکه PH خون شما به ۸ رسيده هم موضوع مهمي هست و نبايد بدون بررسي دقيق ادامه داده بشه.
بنابراين مصرف دائم و مرتب آبليمو بدون بررسي وضعيتي که داريد توصيه نميشه. ممکنه موقتا کمک کنه، اما ادامه دادنش ميتواند تعادل بدن را به هم بزند.
لازم هست رژيم شما بر اساس وضعيت ادراري، مزاج، سابقه درمان و ميزان سوزش طراحي شود.
براي اينکه برنامه مناسب و مطمئن مخصوص شما داده شود، لطفا در ايتا پيام بدهيد تا کامل بررسي بشود:
mardani_lagharfit20
هر سوال ديگه اي هم داشتيد، در خدمتم.