رادیو لاغری

دانستنی های لاغری – رادیو لاغری برنامه 7

رادیو لاغری برنامه 7

برنامه 7 رادیو لاغری

با سلام خدمت شما دوستان عزیز در این صفحه (برنامه 7 رادیو لاغری) برای شما دانستنی های مهمی از لاغری قرار داده ایم که امیدوار هستیم با استفاده از آنها بتوانید سلامت خود و خانواده خودتان را بالا ببرید.

 

روزانه حداقل یک‌عدد گوجه‌فرنگی میل کنید


گوجه‌فرنگی گرچه دارای اسیدسیتریک است امّا اسیدهای موجود در گوجه‌فرنگی هنگام خوردن تجزیه می‌شوند. این ماده با انتشار ترکیبی از مواد معدنی در دستگاه گوارش خون را قلیایی می‌کند.
هر چه خون اسیدی باشد مستعد بیماری هستید. از سوی دیگر، گوجه‌فرنگی خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد، خوردن گوجه‌فرنگی در کنار داشتن رژیم قلیایی، با قلیایی کردن خون به دفع مواد سمّی خون کمک می‌کند❗️

گوجه‌فرنگی و چربی‌سوزی

گوجه‌فرنگی حاوی اسیدی است که در کاهش چربی خون شما مفید است. همچنین از چاقی جلوگیری کرده و با دیس‌لیپیدمیا یا چربی خون بسیار بالا مبارزه می‌کند، به پیشگیری و درمان یبوست کمک می‌کند و چربی‌های ذخیره شده در اطراف شکم را کاهش می‌دهد.

 

پلانک در واقع همان حالت شنا است❗️

در برنامه 7 رادیو لاغری بخوانید که پلانک نه تنها باعث سوزاندن چربی در اطراف ناحیه‌ی شکم می‌شود، بلکه با ایجاد وضعیت بهتر بدن در انعطاف‌پذیری و همچنین سفت کردن شکم نیز نقش دارد.
پلانک برعکس مزایای عمده‌ای را به همراه دارد نه تنها هسته‌ی بدن، بازو و زیربغلتان را تقویت می‌کند بلکه سرشانه ، باسن و همسترینگتان را هم درگیر کرده و سینه و سرشانه را تحت کشش قرار می‌دهد! همچنین سلامت نخاع، وضعیت بدن و روحیه‌ی شما را بهبود می‌بخشد:-)

روزانه ۱ دقیقه انجام حركت پلانک

  • یکی از بهترین تمرینات جهت تقویت میان‌تنه (شکم و فیله)
  • کاهش ریسک آسیب به کمر و ستون فقرات
  • افزایش سوخت و ساز (متابولیسم) بدن
  • افزایش انعطاف‌پذیری بدن
  • بهبود حالت ایستایی بدن
  • خلاص شدن از درد کمر
  • بهبود تعادل کلی بدن
  • تقویت روحیه
در ادامه برنامه 7 رادیو لاغری بخوانید…

صبحانه میخ بدن است.

 [ یعنی بدن را نیرومند می کند ]

نخوردن صبحانه عوارضی زیان‌بار به‌دنبال دارد:

  • چاقی مفرط
  • خشکی پوست
  • پوکی استخوان‌
  • سردرد و سرگیجه
  • مشکلات تیروئیدی
  • دیابت در سنین بالا
  • ضعف فرایند گوارش
  • ریزش موها و ابروها
  • کوتاهی قد در کودکان
  • کاهش تمرکز و بهره‌وری در کار
  • لک‌های پوستی (به‌علت کاهش ایمنی بدن و عدم توانایی بدن در غلبه بر رادیکال‌های آزاد)

 نخوردن صبحانه موجب آب شدن ماهیچه‌های بدن می‌شود:-(

با این‌کار به سرعت بدن شروع به رشد چربی‌های مضر می‌کند و زیبایی اندام را نابود کرده و باعث چاقی مفرط می‌شود.

صبحانه حتماً باید بین ساعت 6 تا 9 صبح و به صورت کامل و مفصل صرف شود تا باعث سلامتی و تناسب اندام شما شود.

 

عوارض رنگ‌هایِ خوراکیِ مصنوعی

بر اساس مطالعات مختلف رنگ‌های خوراکی می‌تواند عوارض زیر را به دنبال داشته باشد:
آسم، کهیر، اختلالات بیش فعالی در کودکان، تضعیف سیستم ایمنی، واکنش‌های آنافیلاکتیک، اختلال در خواب، ایجاد فشار خون، اثر بر تنفس میتوکندریایی، تأثیر بر عملکرد کلیه، کبد و هورمون‌ها (نظیر T3 ،T4، هورمون رشد) کاهش سطح ویتامین‌ها، رتینوپاتی، آسیب کبدی و حتی اثرات سرطان‌زایی❗️

همچنین رنگ‌ها می‌توانند عوارض مخصوص خود را ایجاد کنند، مثلاً رنگ تارتارزین سبب تغییر رفتار در کودکان از جمله بی‌قراری و اختلال در خواب می‌شود.

آزمایشات انجام شده روی موش بالغ نشان داد که رنگ Methylene blue موجب کاهش وزن بدن و اختلالات مورفولوژیکی اسپرم‌ می‌شود. رنگ sunset yellow نیز تغییر در ذخیره‌ی لیپیدی بدن و در نتیجه اختلال در متابولیسم، آسيب‌های کبدی و نکروز را در بر دارد. رنگ آمارانت قرمز محلول در آب نیز می‌تواند دارای اثرات سرطان‌زایی باشد!

 مصرف انواع هله‌هوله‌ها و ژله‌ها که حاوی رنگ‌های مصنوعی هستند را خیلی محدود کنید…

 

زیره ادویه‌ای قلیایی‌ست که شما می‌توانید آن‌را به بسیاری از غذاهای خود بیافزایید❗️

زیره ادویه‌ای قلیایی‌ست

زیره غنی از کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و پروتئین می‌باشد. سرشار از ویتامین‌های A و C، ‌E، B۶ و ریبوفلاوین است. استفاده از زیره موجب افزایش گردش خون، قلیایی شدن خون و گرمایش در بدن می‌شود. مصرف مداوم چای زیره، عرق زیره یا استفاده از زیره بر روی غذا ضدّ نفخ و لاغرکننده است. چربی‌های زیرپوستی شکم را از بین می‌برد، کاهش دهندهٔ اشتهاست و موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. به کاهش وزن کمک می‌کند، برای پیشگیری از دیابت و هضم غذاها نیز بسیار مفید است…

 طرز تهیه‌ی دمنوش قلیایی زیره 

یک قاشق غذاخوری زیره را در یک قوری به‌همراه آب در دمای ۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه دم کنید؛ نیم‌ساعت قبل از وعده‌های غذایی با مقدار کمی عسل و آبلیمو میل کنید…

به خاطر داشته باشید که زیره به تنهایی یک ماده‌ی چربی‌سوز معجزه‌آسا نیست. شما همچنان باید متعهد به قوانین رژیم قلیایی و ورزش منظم باشید تا فواید کامل آن را تجربه کنید.

زیره سیاه قوی‌تر از زیره سبز عمل می‌کند؛ قیمتش هم بیشتر است. ولی برای مصرف عمومی و طولانی‌تر در کنار داشتن رژیم قلیایی زیره سبز توصیه می‌شود:-)

در ادامه برنامه 7 رادیو لاغری بخوانید…

فلفل سبز شیرین را دریابید!

فلفل سبز شیرین را دریابید

《 معجزه‌ای برای رفع یبوست مزمن 》

اگر خیلی وقت است که یبوست دارید و با مصرف آب، میوه‌جات و سبزی‌جات و ملیّن‌ها بهبود پیدا نمی‌کنید و مجبور به استفاده از داروهای مسهل هستید، بار اسیدی روده‌های شما زیاد و روده‌های شما تنبل شده است!!!

اگر می‌خواهید به طور ریشه‌ای یبوست خود را رفع کنید، در این فصل که فلفل سبز وجود دارد حدود ۲-۱ ماه هر روز چند عدد فلفل سبز شیرین همراه غذایتان مصرف کنید. بعد از این مدت اثر معجزه‌آسای این نعمت الهی را خواهید دید.

از خواص بی‌نظیر فلفل دلمه‌ای نیز کاهش میل به پرخوری و در نتیجه کمک به کاهش وزن و درمان یبوست است!!!

 

 

حماقتِ مدرن ، عمل جراحی برای لاغری

جراحی بای‌پس: که برای لاغرشدن انجام داده می‌شود:-(
در این عمل بدون این‌که معده و اثنی‌عشر از بدن خارج شود روده را به مری وصل می‌کنند؛ یعنی غذا مستقیم وارد روده می‌شود و این افراد راست روده می‌شوند.
هضم مختل می‌شود و جذب پایین می‌آید؛ فرد دچار سوءتغذیه شده، دائم دچار مشکلات مختلف می‌شوند. 

جراحی اسلیو: برداشتن 2/3 معده، حجم معده کوچک شده و غذای شخص کم می‌شود، ولی بعد از مدتی چون اسید معده زیاد شده معده کِش آورده حجم معده و غذا افزایش پیدا کرده و فرد نیز مجدد چاق می‌شود.

برای اونایی‌که در فاز راه‌های غیر اصولی و خطرناک رسیدن به تناسب اندام هستند  کپی لینک لایو را به اشتراک بگذارید تا به راه راست هدایت شن

 مسیر لاغری را گم نکنید❗️

 فقط به شرط داشتن:

  • اراده‌ی قوی و مؤثر
  • رژیم معجزه‌گر قلیایی
  • در حدّ توان تحرک ( ورزش )
  • میتونی به اندام ایده‌آل خودت برسی و بیماری‌هات رو درمان کنی.

 

آیا می‌شود در دوران شیردهی، هم به بچه شیر داد و هم وزن کم کرد؟


تحقیقات اخیر نشان‌ داد که ارتباط مستقیمی بین شیردهی و کاهش وزن پس از زایمان است!

کاهش وزن یکی از دغدغه‌های مهم و رایج بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان است. امّا وقتی صحبت از رژیم گرفتن در دوران شیردهی می‌شود، بسیاری از مادران از کاهش حجم شیر و تغذیه‌ی ناکافی فرزند خود ابراز نگرانی می‌کنند. این در حالی است که اگر در این دوران از غذاهای قلیایی استفاده کنند و از رژیم‌های سخت پیشگیری کنند، خللی در شیردهی اتفاق نخواهد افتاد.

 

هشـــــدار در مورد میزانِ مصرف نمک

غذاهایی که میزان نمک‌شان زیاد است می‌توانند منجر به ایجاد کبد‌ چرب شوند زيرا باعث تولید مایع در کبد‌ می‌شوند؛ این پدیده را احتباس آب می‌گویند. در نتیجه، کبد‌ شروع به تورّم می‌کند.

 حتماً مصرف خوراکی‌های فرآوری‌شده را کاهش دهید تا میزان نمک در بدن‌تان کاهش یابد.

بیماری کبد چرب در بیش از 90 درصد موارد فاقد علامت است!

علامت‌هايى که نشان می‌دهند بیش از حد نمک مصرف می‌کنید:

نفخ داريد. نفخ، تورم و سفتی شکم یکی از رایج‌ترین عوارض زیاده‌روی در مصرف نمک است

فشار خون‌تان بالاتر از حد طبیعی است

پف‌آلود به نظر می‌رسید. تورم صورت، دست‌ها و پاها می‌تواند از وجود سدیم زیاد در بدن خبر بدهد. اگر خیلی پف‌آلود به نظر می‌رسید یا در لباس‌هایتان احساس راحتی نمی‌کنید، به میزان نمکی که می‌خورید نگاهی بیندازید

همیشه خیلی تشنه هستید. هرچه نمک بیشتری مصرف کنید، احساس تشنگی نیز شدید می‌شود

وزن‌تان بالا رفته است. زیاده‌روی در مصرف نمک باعث می‌شود آب در بدن انباشته شود و همین باعث می‌شود وزن اضافه کنید

 بیشتر اوقات سردرد دارید. نمک موجب انبساط رگ‌های خونی مغز شده که به سردرد منجر می‌شود.

در ادامه برنامه 7 رادیو لاغری بخوانید…

حقیقت پنهان در مصرف لبنیات و ارتباط آن با بیماری‌ها

حقیقت پنهان در مورد بیماری‌های پشت پردهٔ مصرف لبنیات چیست؟
آیا مصرف شیر و لبنیات باعث جلوگیری از پوکی استخوان می‌شود؟
آیا فرآورده‌های لبنی در استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها تاثیر دارد؟
اگر مصرف فرآورده‌های لبنی برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها لازم است؟
چطور هر روز شاهد تعداد افراد بیشتری هستیم که پوکی استخوان حتی در سنین زیر 40 سال می‌گیرند! نسل ما که روزانه شیر و لبنیات مصرف می‌کنند چطور دچار این بیماری‌ها می‌شوند! آیا مصرف لبنیات آن‌ها کم است؟!
چرا در کشوری مانند هلند که صنعت دامپروری و محصولات لبنی بسیار غنی است، آمار پوکی استخوان بسیار بالاست؟
حقیقت علم پزشکی در این مبحث چیست؟

مضرّات مصرف لبنیات چیست؟

مضرّات مصرف شیر برای دندان‌ها و استخوان‌ها

مصرف شیر سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند.
نقش مصرف شیر در مختل کردن کار سیستم ایمنی به‌طور خاص و در مساعد کردن محیط کلی بدن برای ایجاد و توسعه بیماری‌ها، سال‌هاست که توسط تحقیقات فراوان ثابت شده است.
محققان نشان داده‌اند که پروتئین موجود در شیر بنام «کازئین» در ایجاد بیماری‌های جدَی مانند گروه بیماری‌های “خود ایمنی” (autoimmune) دستۀ بیماری‌های التهابی، انواع سرطان‌ها و بسیاری ناهنجاری‌های دیگر نقش عمده‌ای بازی می‌کنند.

بیماری‌های خود ایمنی
مانند ام اس، آرتروز روماتوئید، دیابت نوع یک، آلرژی‌های مختلف، با مصرف شیر ایجاد و یا پیشرفته‌تر می‌گردند.
این مسئله در مورد بیماری‌های التهابی مانند آرتروز استخوانی، کولیت‌های مختلف و انواعی از سرطان‌ها نیز صادق می‌باشد.

ایجاد و رشد سرطان سینه نقش مخربی در ایجاد و رشد سرطان کبد و پروستات

اختلال در دستگاه ایمنی بدن
با مصرف شیر گاو مجموعه‌ای از پروتئین‌های بیگانه وارد بدن انسان می‌گردد. بخشی از این پروتئین‌ها در روده‌ها به‌شکل نیمه‌کامل هضم شده ایجاد قطعه پاره‌هایی از زنجیرهای اسیدهای آمینه می‌کنند.
این زنجیرها می‌توانند شباهت ساختمانی به برخی پروتئین‌های موجود در بدن داشته، باعث حمله‌ی سیستم ایمنی به این پروتئین‌های نیمه هضم و پروتئین‌های خودی شبیه آنها در بدن گردند. به‌طور مثال ثابت شده که دیابت نوع یک می‌تواند به دلیل حمله سیستم ایمنی بدن به سلول‌های تولید کننده انسولین در پانکراس که شباهت ساختمانی با قطعه زنجیرهای پروتئین‌های نیمه هضم موجود در شیر دارند بوجود آید.
تحقیقات نشان می‌دهد که در کودکانی که دچار دیابت می‌شوند و در دوران نوزادی شیر گاو مصرف کرده‌اند پادتن ضد سرم آلبومین گاوی (Bovine Serum Albumin) یا BSA به حد قابل توجهی بالا بوده در صورتی که در کودکان غیر دیابتی این پادتن به میزان بسیار، بسیار اندک وجود داشته یا کاملأ غایب می‌باشد.

اختلال در پروسه تبدیل ویتامین D غیر فعال به فعال
ویتامین D که در حقیقت نوعی هورمون می‌باشد که در بسیاری فعل و انفعالات حیاتی بدن شرکت دارد با جلوگیری از تولید سایتوکاین‌ها (Cytokines) از ایجاد بیماری‌های التهابی جلوگیری می‌کند. مصرف شیر گاو با مختل کردن این پروسه باعث ایجاد و توسعه بیماری‌های التهابی می‌گردد. مصرف شیر و پروتئین‌های حیوانی به دلیل ایجاد محیط اسیدی در خون از عمل آنزیم‌های کلیه در فعال کردن ویتامین D جلوگیری کرده باعث کاهش قابل توجه میزان ویتامین D می‌گردند.

در ادامه برنامه 7 رادیو لاغری بخوانید…

میزان ویتامین D فعال در خون همچنین رابطه معکوس با میزان کلسیم خون دارد. هر چه میزان کلسیم خون بالاتر باشد میزان ویتامین D فعال، کمتر خواهد بود.
کلسیم مادۀ معدنی مهمی در کارکرد درست ماهیچه‌ها و عصب‌هاست. میزان کلسیم در خون توسط شبکه بهم پیوسته‌ای از غدد، هورمون‌ها، کلیه‌ها و روده‌ها کنترل می‌شود. تا از دامنه نرمال خود بالاتر یا پائین‌تر نرود. این شبکه با کنترل میزان جذب کلسیم از غذا، میزان دفع آن در ادرار و مدفوع و میزان گرفتن کلسیم از استخوان‌ها و بلکه دندان‌ها، کنترل شدید و منظم کلسیم خون را به عهده دارد. زمانی که میزان کلسیم خون بالا می‌رود، 1.25D کمتر فعال شده در نتیجه کلسیم کمتری جذب گردیده میزان ترشح و خروج کلسیم ادرار و مدفوع بالا می‌رود.
پس اگر میزان مصرف کلسیم بطور غیر ضروری بالا باشد میزان تبدیل به فرم فعال ویتامین D در کلیه‌ها پائین آمده میزان این ماده در خون کاهش میابد.
بنابراین شیر بعلت داشتن کلسیم و پروتئین بالا از دو طریق در کاهش میزان ویتامین D نقش داشته و در نتیجه بدن را در مقابل عوامل التهابی بی‌دفاع می‌گذارد.

خوردن شیر بر خلاف پروتکل انسان است❗️

 خدمت مقدس شیرخوارگی فقط دو سال است.

 

سم‌زدایی بدن با هویج

هویج غنی از فیبر رژیمی است که می‌تواند به جلوگیری از یبوست و بهبود سلامت روده کمک کند.
هویج روده را تمیز و خون را پاک‌سازی می‌کند.
همچنین تعادل اسید قلیایی را در بدن حفظ می‌کند.
هویج دارای مقادیر زیادی از ویتامین آ می‌باشد که به کبد کمک می‌کند تا سموم مختلف از بدن انسان خارج شود. هویج باعث می‌شود تا چربی در کبد کاهش پیدا کرده و مواد زائد از بدن خارج شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نکـــــته:

سطح بتاكاروتن هویج که نوعی آنتی‌اکسیدان‌ است، در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود و در هویج پخته شده چند برابر افزایش می‌یابد. بخارپز کردن هویج با مقدار کمی روغن زیتون، میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن را افزایش می‌دهد.

در کنار داشتن رژیم قلیایی، خوردن هویج قبل از هر وعده غذایی 👈 کمک خوبی به کاهش وزن  و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خواهد کرد.

 

 

چای ماسالا

نوعی نوشیدنی قلیایی لاغرکننده است که در کنار داشتن رژیم قلیایی به‌خاطر این‌که کالری کمی دارد، می‌توانید با خیال راحت آن را بنوشید‌❗️

ادویه‌های موجود در چای ماسالا شامل ترکیب چای سیاه با زنجبیل، جوز هندی، رازیانه، زعفران، دارچین، بادیان ستاره‌ای، هل، میخک و فلفل سیاه هستند. برخی از خواص چای ماسالا شامل افزایش سطح انرژی، تقویت‌کننده‌ی معده و سیستم گوارش، بهبود حافظه و یک مسکّن عالی برای دردهای روماتیسمی، مفصلی، عضلانی، سردرد، کمردرد، دردهای قاعدگی و کمک به تعادل هورمون‌هاست. از این چای برای کاهش ‌وزن نیز استفاده می‌شود.

ترکیبات قلیایی چای ماسالا را وقتی به آب جوش اضافه کنید 👈 چای ماسالای قلیایی تولید می‌شود.

صبح‌ها بهترین زمان برای خوردن یک فنجان چای ماسالا با یک قاشق مرباخوری عسل است. امّا اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید صبح خود را با چای ماسالا شروع کنید، بهتر است آن‌را قبل از غروب، چند ساعت قبل از خواب بنوشید.

 

مصرف چای سبز و قهوه‌ی سبز برای لاغری ممنوع❗️

حدود ۸۵ درصد از مردم جهان به‌نوعی کافئین مصرف می‌کنند. کافئین در تعدادی از محصولات متفاوت دیده می‌شود از جمله چای سبز، چای سیاه، قهوه، شکلات، نوشابه، داروهای لاغری و برخی داروهای مسکّن‌ و ضدّدرد.

مصرف زیاد محصولات کافئین‌دار می‌تواند وابستگی روانی ایجاد کند!

اخیراً مشاهده شده که افراد چاق برای کاهش وزن اقدام به مصرف کافئین می‌کنند. این افراد باید بدانند که مسمومیت با کافئین خیلی خطرناک است‌ و در scienc_alert مقاله‌ای در این‌باره منتشر شده است.

مصرف زیاد کافئین چه بر سر بدن می‌آورد؟

علائم مسمومیت با کافئین :
کاهش فشار خون، اضطراب شدید و مشکل تنفس، تعریق، لرزش، تهوع، افزایش ضربان قلب و علاوه بر این هایپرونتیلیشن موجود در کافئین‌ها
تیرگی چهره، بداخلاقی و غلظت خون، کاهش نیروی جنسی، رشد فیبروم، بسته‌ شدن لوله‌های رحم و افتادگی دهانه‌ی رحم در زنان، بروز پروستات و تکرَّر ادرار را در پی دارد.

 

استرس عامل مهم چاقی

مواد غذایی اسیدی  ابتدا استرس و سپس چاقی و بیماری به‌بار می‌آورد❗️

زمانی‌که تحت فشار استرس هستید، غدد آدرنال شروع به ترشح هورمون استرس کورتیزول و آدرنالین به جریان خون می‌کنند که منجر به افزایش وزن ناشی از استرس می‌شود
اگر خوراکی‌های اسیدی بخورید، این ترشح هورمونی را شدت می‌بخشند و سطح استرس شما بالا می‌رود

خوراکی‌های اسیدی که می‌توانند استرس را ایجاد یا تشدید کنند:
قهوه
نوشابه
پیتــــزا
ماکارونی
کیک و شیرینی
غذاهای سرخ شده
تنقلات ناسالم و فرآوری شده (چیپس، پفک و…)

بر اساس تحقیقات اشخاصی‌که دچار استرس طولانی مدت هستند، سالانه چیزی حدود 6 کیلوگرم چاق‌تر می‌شوند.

استرس مزمن باعث افزایش ترشح هورمونی بنام کورتیزول در بدن می‌شود که این هورمون جذب چربی در ناحیه شکمی را افزایش می‌دهد
استرس باعث می‌شود که سطح هورمون کورتیزول در بدن بالا برود. این هورمون سطح هورمون سروتونین در بدن را کاهش داده و میل شما را به شیرینی بیشتر می‌کند

 سعی کنید همیشه نوعی نگرش مثبت به زندگی داشته باشید
از هر گونه استرس و فشار روانی به‌دور باشید
در محیطی آرام غذای خود را صرف کنید.

 

کاهش وزن و بهبودِ‌ رفلاکس معده

در بسیاری از مردان و زنانی که دارای اضافه وزن هستند، اغلب مشکل سوزش معده مشاهده می‌شود و پژوهشگران معتقدند که کاهش وزن می‌تواند باعث بهبودی رفلاکس معده شود.

پژوهشی در سال ۲۰۰۳ بر روی ۲۰۰ مرد و زن چاق یا دارای اضافه وزن انجام شد نشان داد ۳۸ درصد این افراد مبتلا به رفلاکس معده بودند. بعد از ۶ ماه که پروسه‌ی کاهش وزن برای آن‌ها انجام شد، پنجاه درصد از افرادی‌که رفلاکس داشتند بهبودی قابل توجهی پیدا کردند.

همچنین در زنانی‌که ورزش می‌کردند بهبودی بسیار زیادی حاصل شد و دیگر دارو برای رفلاکس استفاده نکردند.

ناراحتی معده داری 👇رژیم قلیایی بگیر

مواد غذایی قلیایی باعث بهبود عملکرد گوارش و آرامش معده می‌شوند و هر گونه نشانه از مشکلات کارکرد معده (آروغ زیاد، آروغ ترش یا بدبو، ترش کردن، جمع شدن آب یا اسید در دهان، نفخ، یبوست، عدم هضم غذا، دفع سریع غذا از معده، درد معده و…) بهبود می‌یابد.

 

آبی‌که می‌نوشیم را این‌گونه قلیایی کنیم

ترکیبات قلیایی را وقتی به آب اضافه کنید
آب قلیایی تولید می‌شود…

گزینه‌ی مناسب برای رفع تشنگی 
آب است که به ما انرژی می‌دهد؛ دمای بدن را تنظیم می‌کند و سموم را از مغز و خون ما خارج می‌سازد..

آبی که می‌نوشیم را این‌گونه مقوّی کنیم

 آب و عسل : پیشگیری از سرطان و عفونت‌ها

 آب و لیموترش : تقویت ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی

 آب و زنجبیل : گرم کردن طبع و کمک به هضم غذا

 آب و توت‌ها‌ : کمک به زیبایی و پیشگیری از پیری

 آب و خیار : خنک‌کننده‌ی بدن و هیدراته کننده

 آب و دارچین : تنظیم قند خون و کاهش کلسترول

 آب و تخم‌شربتی : تقویت‌کننده‌ی دندان‌ها و استخوان‌ها

 آب و نعنای تازه : خوش‌بو کننده‌ی دهان و ضد تهوع

 آب و آلوئه‌ورا : تمدد اعصاب و ضد استرس

 آب و چای‌های گیاهی……………….

در ادامه برنامه 7 رادیو لاغری بخوانید…

به کدومشون اعتیاد داری ؟!

اعتیاد به خوراکی ها

تحقیقات نشون میده
مصرف غذاهایی که سرشار از کربوهیدرات، چربی، نمک، قند یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند 👈 باعث ایجاد مراکز لذت مغز و ترشح هورمون‌های رضایت و شادی (دوپامین و سروتونین) در بدن می‌شه
همین موضوع باعث وابستگی و اعتیاد فرد به مواد غذایی مختلف می‌شه ❗️

برخی از علائم اعتیاد به غذا عبارتند از:
با این‌که سیر هستید، ولی دلتون هوس چیزای مختلف می‌کنه!
خیلی بیشتر از چیزی‌که بدنتون نیاز داره، غذا می‌خورید:-(تا جایی‌که دل‌درد بگیرید)
بعد از پرخوری احساس گناه دارید ولی یک‌ساعت بعد، مجدد شروع به خوردن می‌کنید…

هر چه اشتهای شما بیشتر باشد و یا به مواد غذایىِ بی‌ارزش، اعتیاد داشته باشید 👈 نشان از اسیدی شدن معده‌ی شماست!

برای کم کردن اشتها و رفع اعتیاد به مواد غذایی بی‌ارزشِ اسیدی 👈 باید معده‌ی خود را قلیایی کنید.

 

نوشیدن آب گرم در اول صبح

نوشیدن‌ یک لیوان آب گرم با شکم خالی بعد از بیدار شدن به کاهش وزن شما کمک می‌کند و در طول روز استرس را کاهش می‌دهد، صورت و پوست شما را نیز براق می‌کند…

درمان یبوست با نوشیدن یک لیوان آب گرم صبح‌ها 

نوشیدن منظم آب گرم با معده خالی می‌تواند به تنظیم حرکات روده و مبارزه با یبوست کمک کند. یبوست هنگامی‌که محتوای آب در روده کم است، رخ می‌دهد که به شکل‌گیری مدفوع خشک و دشواری در دفع مدفوع منجر می‌شود.

نوشیدن آب گرم به حفظ نظم و عملکرد درست دستگاه گوارش کمک می‌کند. این‌کار به تجزیه بقایای مواد غذایی کمک می‌کند و قضای حاجت بی دردسر و کمتر دردناک را به همراه دارد. همچنین، نوشیدن آب گرم نفخ شکمی، درد و ناراحتی که بیشتر با یبوست در ارتباط است را کاهش می‌دهد.

➕PH
پ.هاش آب خنثی و ۷ است. وقتی به مقدار کافی آب بنوشید، کمک می‌کند تحریک حرکات انقباضی روده صورت بگیرد، رفع یبوست شود و باعث کاهش اسید معده نیز می‌شود. برای قلیایی شدن آب ‌می‌توانید مقداری عسل یا آب‌لیمو به آن اضافه کنید.

 

آب هندوانه تسکین‌دهندهٔ دردهای عضلانی است

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف آب هندوانه یک‌ساعت پيش از ورزش کردن از بروز دردهای ماهيچه‌ای و افزايش ضربان قلب جلوگيری می‌کند. این خاصیت هندوانه به دلیل وجود ماده‌ی «سیترولین» در اين ميوه است که عملکرد رگ‌ها را بهبود داده و فشار خون را پايين می‌آورد.

هندوانه سرشار از آب است، ۹۱.۵ درصد از میوه‌ی هندوانه را آب تشکیل داده و با مصرف آن می‌توان میزان آب از دست رفته بدن را که موجب سردرد، احساس خستگی و پايين آمدن تمرکز می‌شود جبران کرد. آب هندوانه ضدّ سرطان است، سلامت سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، انرژی‌زاست، قلب را سالم نگه‌می‌دارد، همچنين باعث بهبود سلامت چشم و پوست می‌شود و…

هر یک لیوان آب هندوانه (317 گرم) 80 کیلوکالری انرژی دارد. خبر خوب این‌که در کنار داشتن رژیم معجزه‌گر قلیایی لاغرفیت می‌توانید به‌راحتی روی آب هندوانه برای چربی‌سوزی، کاهش کلسترول و چربی خون هم حساب باز کنید ولی در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

 

 

به تایمِ‌ بستنِ‌ کالری

داریم نزدیک می‌شیم❗️

ساعت ۹ شامتون‌ خورده باشه

خوردنِ‌ غذا قبل از خواب بدترین کاری است که انجام می‌دهید

برای وعده‌های غذایی زمان تعیین کنید!

ترفندی ساده برای بهبود بخشیدن به برنامه‌ی غذایی

زندگی برای بسیاری از ما گیج‌کننده است. آن‌قدر کار سرمان ریخته که انگار یک شمع را از دو سمتش سوزانده‌اند.
آن‌قدر مشغول کار‌ها هستیم که خوردن شام، آخرین مورد در لیست کارهایمان می‌شود. تنظیم زمانی مناسب برای خوردن وعده‌های غذایی، یکی از بهترین کار‌ها است که می‌توانید برای کنترل وزنتان انجام دهید. مثلاً شام را برای ساعت ۱۱ شب نگذارید و سعی کنید زودتر از آن ساعت غذا بخورید.

بین زمان خوردن شام و خوابیدن، باید حداقل سه ساعت فاصله باشد تا در حالی‌که بدن همچنان فعال است، عملیات هضم صورت بگیرد. اگر شام خیلی نزدیک زمان خواب باشد، بدن به جای استراحت مشغول گوارش وعده‌ای سنگین می‌شود.

 

علّت خستگی دائم بدن

اگر چه طیف وسیعی از علل مختلف و نادر برای این بیماری ذکر شده‌ که بسیاری از آن‌ها موضوع بحث ما نیستند 👈 مثل بیماری‌های بافت همبند یا سیستم ایمنی، روماتیسم، سرطان‌ها و… امّا در اکثر موارد خستگی مزمن، به‌دلیل عوامل دیگری از جمله موارد زیر است:

  • یبوست
  • کم‌خونی
  • کمبود فعالیت بدن
  • نامنظمی‌های خواب
  • چاقی و افزایش میزان بار اسیدی بدن
  • غلظت خون از جمله بالا بودن چربی خون و…
  • کمبود ریز‌مغذی‌ها در رژیم غذایی مانند کلسیم، ویتامین‌ها و…
  • عفونت‌های مزمن مثل سینوزیت، عفونت‌های رحمی و…
  • مصرف غذاهای نامناسب عمدتاً غذاهایی که خاصیت قلیایی ندارند
  • بیماری‌های روحی و به‌ویژه افسردگی در موارد خفیف آن که برای بیمار قابل تشخیص نیست
  • مسمومیت‌های مزمن و به‌ویژه مسمومیت با سرب که این روزها بسیار شایع است

در آخر باید خاطر نشان کنیم که با اصلاح سبک زندگی  داشتن رژیم قلیایی، در حدّ توان انجام ورزش و داشتن خواب مناسب می‌توان به کاهش خستگی مزمن و عوامل آن کمک کرد.

در ادامه برنامه 7 رادیو لاغری بخوانید…

منظور از یک مشتِ بسته آجیل

صد کالری از هر آجیل چقدر می‌شه؟

  • گردو 4 عدد 104 کالری
  •  بادام 9 عدد 103 کالری
  •  فندق 11 عدد 99 کالری
  •  پسته 25 عدد 100 کالری
  •  بادام هندی 11 عدد 99 کالری
  •  بادام زمینی 17 عدد 102 کالری

 صد گرم تخمه چیزی حدود سه چهارم لیوان می‌شه❗️

پس مواظب باشین زیاده‌روی نکنین

 آجیل و کاهش وزن

با تقسیم‌بندی مناسب و رعایت اعتدال در مصرف آجیل می‌توانید اهداف کاهش وزن خود را با کمک مغزهای خوراکی محقق سازید و به حفظ سلامت خود کمک کنید.

آجیل حاوی مقدار زیادی از چربی‌های مفید، فیبر، منیزیم، روی، فولات، پتاسیم، ویتامین ای و دیگر مواد مغذی است. مطالعات نشان داده‌ که آجیل می‌تواند به کاهش وزن و مبارزه با دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی کمک کند. علاوه بر این، حدود ۱۵-۱۰٪ از کالری‌های موجود در آجیل حتی جذب بدن هم نمی‌شوند و برخی شواهد نشان می‌دهند که آن‌ها می‌توانند متابولیسم را افزایش دهند
در تحقیقاتی نشان داده که بادام در مقایسه با کربوهیدرات‌های پیچیده کاهش وزن را تا ۶۲٪ افزایش داده و چاقی شکم را از بین می‌برد.

پرخوری قدرت جذب را کم می‌کند. این نکته خیلی مهم است که هر مقدار مصرف مغزها در سفره‌ی غذایی بیشتر شود، جذبش کمتر می‌شود. باید کمتر مصرف و خوب جویده شود تا قدرت جذب آن بالا برود.

 

تخم‌مرغ و پنیر را به‌صورت‌ هم‌زمان در وعده‌ی صبحانه مصرف نکنید❗️

تخم‌مرغ

✔️ ارزش غذایی در ۱۰۰ گرم
⇦چربی ۱۱ گرم
⇦پروتئین ۱۳ گرم
⇦کالری ۱۵۵
⇦ویتامین: A .D .B6 .B12 بالا

پنیر‌

✔️ ارزش غذایی در ۱۰۰ گرم
⇦چربی ۲۱ گرم
⇦پروتئین ۱۴ گرم
⇦کالری ۲۶۴
⇦کلسیم، B6 ،B12 بالا

هر دو گزینه پروتئین “زیاد” دارند و شما را سیر نگه می‌دارند؛ امّا کالری پنیر نسبت به تخم‌مرغ “بیشتره” به‌خاطر همین بهتر است که وزن پنیر در وعده‌ی صبحانه کمتر باشد!
هر دو تخم‌مرغ و پنیر دارای پروتئین بسیار زیادی هستند و پروتئین از دیرهضم‌ترین غذاها می‌باشد که ترکیب این دو می‌تواند تأخیر در هضم را به وجود بیاورد.
پس بهتر است که هم‌زمان تخم‌مرغ و پنیر را در یک‌وعده‌ی صبحانه مصرف نکنید.

صبحانه حتماً باید بین ساعت 6 تا 9 صبح و به صورت کامل و مفصل صرف شود تا باعث سلامتی و تناسب اندام شما شود.

خوردن صبحانه‌ای قلیایی در بهبود تمرکز و افرایش عملکرد مغز تأثیر بسزایی دارد و.

 

وقتی آب کرفس خطرناک می‌شود❗️

شما هم برای لاغر شدن آب کرفس می‌نوشید؟

استفاده‌ی روزانه از آب کرفس به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود؛ چرا که کرفس از سبزی‌هایی‌ست که اگزالات فراوانی دارد و تجمع اگزالات در بدن به‌خصوص در افرادی که کلیه و مثانه‌ی سنگ‌ساز دارند، می‌تواند باعث به وجود آمدن يا بزرگ‌تر شدن سنگ‌های اگزالاته شود.

دریافت بیش از اندازه‌ی اگزالات عاملی مهم در از بین رفتن عناصر 2 ظرفیتی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز است که برای بدن بسیار ضروری هستند و کمبود آن‌ها نیز بسیار خطرناک است.

مصرف آب کرفس به‌تنهایی فشار خون را پایین آورده و یبوست ایجاد می‌کند؛ بهتر است با هویج یا کاهو آب‌گیری شود تا مشکل فشار و یبوست برطرف شود و در هفته مصرف بیش از دو لیوان آب کرفس، زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک در بدن می‌شود.

موقع طبخ خورش کرفس جهت قلیایی شدن آن و برای عملکرد صحیح کلیه‌ها، 20 دقیقه قبل از سرو، لیموعمانی به خورش اضافه کنید یا موقع استفاده از سالاد کرفس یا آب کرفس حتماً از آب لیموترش استفاده کنید.

 

فواید مصرف گردو در صبحانه

  • جلوگیری از افزایش وزن
  •  درمان بيماری‌های ريوی
  •  ضدّ سنگ کلیه و صفرا
  •  تقويت قوای جنسی
  •  تقویت لثه، دندان
  •  مسکّن دل پيچه
  •  تقویت حافظه
  •  منبع امگا 3

 مغز گردو شبیه مغز انسان است❗️
حتی چین‌خوردگی‌ها و پیچیدگی‌های آن هم شبیه نئو کورتکس است. در حال حاضر می‌دانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورون‌های پیام‌رسان به مغز را گسترش می‌دهد.

اگر چه پژوهش‌ها تأثیر مثبت گردو روی کاهش وزن را نیز تأیید می‌کنند، با این حال توجه به دو نکته ضروری به‌حساب می‌آید. نخست این‌که خوردن بیش از حدّ گردو نه تنها موجب لاغری نمی‌شود بلکه به سبب کالری بالایی که دارد (یک‌عدد گردو حدود ۲۶ کالری دارد) می‌تواند منجر به افزایش وزن بشود. دوم این‌که لاغری سریع با رژیم‌های غذایی سالم امکان‌پذیر نیست، چه با گردو و چه بدون گردو! برای لاغری باید از یک رژیم غذایی قلیایی مناسب پیروی کرد و از گردو نیز برای افزایش اثرگذاری آن کمک گرفت.

 

 

برای داشتن قلبی سالم، مقابله با سرطان و بی‌خوابی، شب‌ها قبل از خواب کاهو بخورید.

کاهو مملو از نمک‌های معدنی است و خاصیت قلیایی دارد. از این رو مصرف آن در کنار داشتن رژیم قلیایی، تأثیر اعجاب گونه‌ای در تصفیه‌ی خون‌ دارد.

 ٪۹۵ کاهو را آب تشکیل داده است و هر یک فنجان کاهو یک گرم فیبر رژیمی را فراهم می‌کند. در مجموع بافت آب‌دار و فیبر رژیمی کاهو باعث می‌شود که این سبزی همواره غذای مناسبی برای کاهش وزن به شمار برود.

 کاهو آرامش‌بخش است. برای رفع عصبانیت بسیار مفید است. خاصیت ضدّ سرطانی دارد و به‌طور چشم‌گیری سلامت بدن را افزایش می‌دهد. سلولز موجود در کاهو حجم مواد داخل روده و حرکات روده را افزايش می‌دهد که اين امر درمان يبوست را آسان می‌سازد. کاهو برای رفع بی‌خوابی نيز مؤثر است؛ زيرا دارای ماده‌ای خواب‌آور به نام لکتوکاريوم است که حاوی کربوهيدرات است. اين ماده‌ی غذایی برای درمان ديابت ماده‌ی غذايی مناسب است. کاهو کالری کمی دارد، اما از لحاظ درمانی فوق‌العاده و سرشار از نمک‌های معدنی با خاصيت قليايی است، به همين سبب خون را تصفيه می‌کند و به حفظ هوشياری مغز و سلامت بدن کمک می‌نمايد.

در ادامه برنامه 7 رادیو لاغری بخوانید…

اهمیت آب در ساختارِ بدن

هشدار کم‌آبی بدن بعد از ۶۰ سالگی

کم‌آبىِ بدن در همه‌ی سنین تأثیر می‌گذارد، امّا افراد ۶۰ سال به بالا بیشتر در معرض خطر هستند.
با افزایش سن، بدن ماهیچه‌های بیشتری را از دست می‌دهد و چربی بیشتری به دست می‌آورد.
این بر توانایی در حفظ مقدار طبیعی آب بدن (TBW) تأثیر می‌گذارد.
بعد از ۶۰ سالگی احساس به تشنگی در انسان ضعیف می‌شود، به همین دلیل این افراد باید هر دو ساعت یک‌بار مایعات بنوشند.
شایع‌ترین علائم کم‌آبىِ خفیف شامل احساس خستگی، سردرد، سرگیجه، عدم تمرکز، تغییرات در رنگ و بو و مقدار ادرار، خشکی دهان، لب‌ها و چشم‌ها است.👌

 شیرینی دوران جوانی را از خودتان نگیرید❗️

 تغذیه‌ی قلیایی در تأمین آب بدن شما و حفظ جوانی، نشاط و سرزندگی بسیار مؤثر است:-)
از مضرات و مشکلات مصرف غذاهای اسیدی 👈 پیری سلولی و در مجموع پیری انسان است و شما برای این‌که همراه با تناسب اندام و رسیدن به سلامتی، افزایش سطح انرژی، پوست سالم و صورت پُر و شفاف و زیبایی داشته باشید، باید از رژیم قلیایی بهره ببرید❗️

 

برای جلوگیری از یبوست تخم‌شربتی بخورید!

فیبرهای محلول و غیر محلول در مخلوط آب و تخم‌شربتی باعث افزایش حرکت روده‌ها می‌شود و این فیبرها در بدن هضم می‌شود و مانند جارو مواد زاید که برای بدن احتیاج نیست را با خود می‌برد و تمیز می‌کند. فیبرهای تخم‌شربتی چون آب را به خود جذب می‌کنند حجیم شده و باعث افزایش عبور مدفوع از روده‌ها می‌شوند و مواد زائد را از بدن بیرون می‌کنند.

برای سردرد هم خاصیت قلیایی تخم‌شربتی باعث انبساط عروق شده و خون‌رسانی به مغز را افزایش می‌دهد.

خواص تخم‌شربتی در کاهش وزن

بر خلاف تمامی قرص‌ها و روش‌های لاغری که به ناراحتی‌های معده منجر می‌شوند، چون معده اسیدی است؛ مصرف تخم‌شربتی چون خاصیت قلیایی دارد، اسید معده را کم کرده و از ورم معده و دیگر ناراحتی‌های معده جلوگیری می‌کند.

در یک لیوان نوشیدنی تخم‌شربتی ۱۱ گرم پروتئین و ۴.۴ گرم فیبر وجود دارد که می‌تواند برای طولانی مدت سیر نگه‌تان دارد و به کاهش وزنتان کمک کند.

برای استفاده از خواص لاغری تخم‌شربتی نوشیدنی‌تان را قبل از غذا یا در بین روز زمانی‌که ته دلتان ضعف می‌رود میل کنید.

 

 

چه اتفاقی می‌افته اگر شما روزی یک‌دونه خیار بخورید؟

  • شما رو از بیماری‌های عصبی (مثل ام‌.اس) محافظت میکنه
  •  بعد از 30 روز متوجه کاهش وزن میشید
  •  ریسک سرطان روده رو کاهش میده
  •  هضم‌تون بهتر میشه و درمان یبوسته
  • پوست‌تون به خاطر وجود آب بهتر میشه
  • موهاتون کم‌تر میریزه
  •  قند خون‌تون میاد پایین
  •  از استخوان‌هاتون محافظت میکنه
  •  وضعیت دندون‌هاتون بهتر میشه
  •  هورمون‌هاتون بالانس میشه

 دلیل: خیار حاوی آب فراوان_ویتامین ب.کا و مولیبدن و فلوراید، پتاسیم، ب6 و ویتامین‌ث است. این ترکیبات بدن رو در برابر بیماری‌ها محافظت میکنه
به شرطی‌که هر روز این میوه‌ی قلیایی رو تو سبد غذایی داشته باشید.

 

شام بخوریم یا نخوریم

نخوردن شام باعث لاغری نمی‌شود❗️

گرسنگی دادن به بدن برای کاهش وزن اشتباه است!!!

بسیاری از افراد با وجود این‌که در طول روز ریزه‌خواری می‌کنند، ولی برای لاغری وعده‌ی شام را حذف می‌کنند که این کار نه تنها باعث لاغری نمی‌شود، بلکه سبب ضعف بدنی در فرد می‌گردد و حذف این وعده‌ی غذایی مهم می‌تواند به بدن آسیب‌های جدّی وارد کند.

وقتی انسان برای 12ساعت غذا نخورد متابولیسم (سوخت و ساز) بدن او 40% کاهش می‌یابد؛ به همین دلیل است که حذف کردن شام هیچ کمکی به کاهش وزن نمی‌كند و اشتباه است. همچنین این‌کار باعث ریزش مو و خشکی پوست این افراد می‌شود.

غذا نخوردن پس از ساعت هشت شب یکی از پیشنهادهای رایج بسیار مفید است.

 

توصیه به مصرف سرکه سیب جهت کاهش اشتها و کاهش وزن

سرکه سیب طبیعی موجب بهبود تعادل قلیایی، افزایش متابولیسم، سم‌زدایی و تنظیم هورمون‌ها و کاهش وزن می‌شود.

برای استفاده از خواص سرکه سیب در کنار رژیم قلیایی، به یک لیوان آب گرم یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کنید و مقدار کمی عسل را با آن مخلوط کنید و این ترکیب را قبل از وعده‌های غذایی بنوشید.

خوردن روزانه رقیق‌شده‌ی سرکه سیب اشتهای شما را کاهش می‌دهد و میل به شیرینی‌جات را در شما کاهش می‌دهد.

سرکه سیب حاوی ماده ای به‌نام پلی‌فنول است.

پلی‌فنول‌ها گروه بزرگی از مولکول‌های حلقوی و متنوع هستند که با مکانیسم‌های مختلفی به کاهش کلسترول خون کمک می‌کنند.

این ماده‌ی غذایی به‌علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی تقریبا در موارد بسیاری مانند جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن در سالمندان نظیر پیرچشمی، آرتریت روماتویید و پیری پوست نقش مثبتی دارد.

به‌خاطر داشته باشید تأثیر سرکه سیب در کاهش وزن آن‌قدر چشم‌گیر نیست و رعایت برنامه‌ی غذایی قلیایی بهترین گزینه است.

 

می‌خوام سالاد درست کنم

سالادِ‌ قلیایىِ سالسا
برای ده نفر

گوجه‌فرنگی 4 عدد (بزرگ)
پیاز سفید 1/4 فنجان (خردشده)
فلفل سبز 2 قاشق چای‌خوری (خردشده بدون هسته)
گشنیز 3 قاشق غذاخوری (خردشده)
 آب لیموترش 1/5 قاشق چای‌خوری
نمک 3/4 قاشق چای‌خوری
سیر 1حبه (کوچک) خردشده

طرز تهیه:
همه‌ی مواد اولیه را با هم در یک کاسه مخلوط می‌کنیم. به همین راحتی سالاد سالسای خوشمزه‌ی ما آماده است.

سالاد سالسا کمی شبیه سالاد شیرازی ولی با مخلفات بیشتر و ارزش غذایی بالا درست می‌شود که به جای فلفل دلمه‌ای از فلفل سبز بدون هسته استفاده می‌شود.

جهت درست کردن انواع سالاد سالسا می‌توان به‌دلخواه، مواد افزودنی قلیایی به سالاد اضافه کرد؛ به‌عنوان مثال جهت تهیه‌ی سالاد سالسای انار، دانه انار به سالاد اضافه کنید و یا با چند عدد زیتون هسته گرفته، سالاد سالسای زیتون تهیه کنید و در کنار داشتن برنامه‌ی رژیم قلیایی، از انواع سالاد سالسا لذت ببرید.

کسانی‌که دوست دارند سالاد نرمی داشته باشند می‌توانند سالاد را در غذاساز ریخته و میل کنند.

 

شیرینی برای فردِ چاق گل به خودی‌!

🍰 چاقی
🍪 کبد چرب
🍰 سوء‌تغذیه
🍪 بیماری قلبی
🍰 اختلال در مغز
🍪 مشکلات جنسی
🍰 ضعف سیستم ایمنی
🍪 برهم‌خوردن هورمون‌ها
🍰 افزایش قند خون و دیابت
🍪 تشدید سایر مشکلات پوستی مانند آکنه یا جوش، اگزما و…👈 از جمله مشکلات رایجی است که در صورت مصرف بیش از حدّ شیرینی‌جات رُخ می‌دهد!!! 

کبد از یک نوع شیرین‌کننده به نام فروکتوز برای تولید چربی استفاده می‌کند. زمانی‌که میزان فروکتوز وارد شده به بدن زیاد باشد، منجر به تجمع چربی و بیماری‌های جدّی کبدی می‌شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهد شیرینی به‌اندازه‌ی الکل برای کبد مضر است.
بنابراین اولین قدم برای محافظت از کبد، پیشگیری و درمان چاقی و کاهش وزن، مدیریت مصرف شیرینی است.

 

سبزیجات غیر نشاسته‌ای آزاد در رژیم قلیایی

سبزی‌جات بدنت کمه اگر

❶ یبوست داری
❷ استرست زیاده
❸ حافظه‌ت ضعیفه
❹ همیشه خسته‌ای
❺ همیشه گرسنه‌ای
❻ دردهای عضلانی داری
❼ نمی‌تونی وزن‌تو کم کنی
❽ بدنت راحت کبود میشه
❾ موها و ناخن بد شکل داری
❿ دوره‌های بیماری‌ت طولانی‌ه
⓫ نسبت به سنت پوستت پیرتره

🌱 امروزه ثابت شده است که سبزی‌جات، مواد سمّی را که از مواد غذایی ترشح می‌شود، جذب خود می‌کند و اجازه نمی‌دهد که این مواد سمّی جذب بدن شود. سبزی‌جات چون خاصیت قلیایی بالا دارد حتی چربی‌های زاید بدن را هم جذب می‌کند.

در ادامه برنامه 7 رادیو لاغری بخوانید…

پ هاش برخی از دستگاه‌های بدن

◄ روده و ترشحات آن ۸_۷/۵
◄ ترشحات پانکراس ۸٫۳_۸
◄ عضلات ۷٫۲_۶/۹
◄ خون ۷٫۴۵_۷/۳
◄ استخوان ۷٫۴
◄ بزاق ۷٫۴_۶/۹
◄ معده ۳٫۵_۱
◄ کبد ۷٫۸_۷٫۲
◄ قلب ۷٫۴_۷
◄ اوره ۸_۴٫۵
◄ مغز ۷/۱

اکسیر جوانی با رژیم قلیایی

بدن انسان قلیایی است❗️
◄ مغز، کبد، قلب، خون، استخوان، لوزالمعده، بزاق و… قلیایی هستند؛ فقط معده محیطی اسیدی دارد و آن هم برای هضم غذا مورد نیاز است؛ وقتی بدن قلیایی است، استفاده از غذاهای اسیدی بدن را پیر و فرسوده می‌کند!

 

قابل توجه عزیزانی‌که اضافه وزن کم‌تر از ۱۰ کیلو دارند❗️


کاهش وزن می‌تواند فوق‌العاده چالش برانگیز باشد! چه بخواهید  ۲ کیلو وزن کم کنید یا ۱۰ کیلو یا بیشتر از ۱۰ کیلو…

این مهم، نه تنها به تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی نیاز دارد، بلکه به صبر زیادی نیز نیاز دارد❗️

خوشبختانه، استفاده از ترکیبی از استراتژی‌های اثبات شده در رژیم قلیایی می‌تواند کاهش وزن را ساده و تسریع کند و تثبیت وزن به‌همراه داشته باشد

مسیر لاغری را گم نکنید❗️

با تهیه‌ی دوره‌ی لاغری با رژیم قلیایی
در تمام عمر تغذیه‌ی صحیح داشته باشید و خیلی سریع به تناسب اندام همراه با سلامتی برسید.

فقط به شرط داشتن:

  • اراده‌ی قوی و مؤثر
  • رژیم معجزه‌گر قلیایی
  • در حدّ توان تحرک (ورزش)

 ‌کمک و پشتیبانی ما، می‌تونی به اندام ایده‌آل خودت برسی و بیماری‌هات رو درمان کنی.

 

خاتمه برنامه 7 رادیو لاغری

شما هم اکنون در حال مشاهده صفحه برنامه 7 رادیو لاغری هستید برای مشاهده دیگر برنامه های رادیو لاغری می توانید اینجا  کلیک کنید. همچنین لاغرفیت را در شبکه اجتماعی ایتا  می توانید دنبال کنید.

3 نظر در “دانستنی های لاغری – رادیو لاغری برنامه 7

  1. مطالب این سایت همیشه جزو بهترینهاست ممنون از اینکه برای مخاطبتون وقت میذارین

    1. محمود مردانی گفت:

      ممنون دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  32  =  41