لاغری

علت کاهش سایز بدون کاهش وزن

علت کاهش سایز بدون کاهش وزن

علت کاهش سایز بدون کاهش وزن

شاید برای شما هم این اتفاق در طول رژيم کاهش وزن افتاده باشد که :سایز کم شده ولی وزن کم نشده است ؟
چرا این کاهش سایز را در طول رژيم لاغری شاهد هستید‌؟
یکی از بیمارانم می گفت :
من می دانم که سایز کم کرده ام  . تمام لباسهایم بهم گشاد شده است .علت کاهش سایز بدون کاهش وزن چیست ؟
ولی چرا وزن کم نکردم ؟ حتی چند صد گرم هم اضافه شده است .

علت کاهش سایز بدون کاهش وزن

دلیل کاهش سایز  را برای وی توضیح دادم . در ادامه این مقاله هم به شما توضیح می دهم که دلیل کاهش سایز بدون کاهش وزن چیست ؟کاهش سایز بدن را بدون کاهش وزن می توانیم چنین بگوییم که :
ما دو نوع کاهش وزن داریم :

کاهش وزن ترازویی :

این کاهش وزن با رفتن روی ترازو و مقایسه آن با وزن قبلی شما دیده می شود .یعنی شما وقتی در صبح قبل از ناشتا با لباس کم ، وضعیت گوارشی خاص یعنی بعد از دستشویی ، با یک ترازو خودتان را وزن می کنید ، هفته بعد نیز با همین شرایط وزن کشی کرده و میزان کاهش وزن شما مشخص می شود .

کاهش وزن سایزی :

ولی گاهی اتفاق می افتد که شما وزن کم نکرده اید ولی سایز شما کم شده است .حتی ممکن است در این کاهش سایز ، وزن شما نیز زیاد تر هم شده باشد .حتی ممکن است از نیم کیلو تا یک کیلو حتی بیشتر وزن شما اضافه شده باشد .ولی اصلا نگران نباشید چون :

علت کاهش سایز بدون کاهش وزنو علت کاهش سایز بدن بدون کاهش وزن نیز همین است .این افزایش وزن ، افزایش توده عضلات شماست .در رژیم کاهش وزن شما به یک ورزش و تجرک نیاز دارید .وقتی شما یک نوع ورزش را انجام می دهید ، توده عضلانی شما افزایش می یابد و توده چربی کم می شود .
در مقایسه با چربی ، عضله هم سنگین تر است و هم جا کمتر می گیرد . یعنی عضله بیشتر و چربی کمتر شده است .و چون حجم عضله کمتر ولی وزن آن بیشتر است ،‌این کاهش سایز اتفاق افتاده است .البته کاهش سایز به اندامی شدن شما نیز کمک می کند . اندام زیباتر نیز می شود .پس نگران نباشید .
چون کاهش توده چربی ادامه دار است ولی افزایش توده عضلانی محدود می باشد .در هفته بعدی شاهد کاهش وزن ترازویی نیز خواهید بود . متشکرم

علت کاهش سایز بدون کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

48  +    =  50