رژیم لاغری

آیا آشپزی باعث لاغری میشود (محمود مردانی مشاور تغذیه)

آیا آشپزی باعث لاغری میشود (محمود مردانی مشاور تغذیه)

آیا آشپزی باعث لاغری میشود (محمود مردانی مشاور تغذیه) یا خیر؟ معمولا به کار گیری اصول تغذیه سالم در زندگی و در آشپزی مقدمه سلامت روح و جسم آدمی است. شاید بتوان گفت عقل سالم در آشپزی سالم است. در سایت لاغرفیت به کرار در ارتباط با غذاهای سالم صحبت کرده ام. در این محتوا می خواهم شما را با کاهش وزن حرفه ای آشنا کنم. روانشناسی آشپزی که باعث لاغری می شود به چه صورت است؟ یا اینکه چه چیزی باعث لاغری سریع میشود، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

چه چیزی باعث لاغری سریع میشود

چه چیزی باعث لاغری سریع میشود

برخی از غذاها با خاصیت قلیایی بیشتر باعث لاغری میشوند

آیا می دانید حذف چه چیزهایی باعث لاغری میشود؟ یا اینکه در برنامه رژيم لاغری باید مواد غذایی خاصی را حذف کرد؟ در اینجا نکته ای را باید بگویم که رژيم هایی که مواد غذایی خاصی را حذف می کنند معمولا محکوم به شکست می باشند.

در اصل باید بدانیم خوردن چه چیزهایی باعث لاغری سریع میشود نه اینکه خودمان را از غذاهای خوشمزه محروم کنیم. نخوردن شام برای لاغری، نخوردن ناهار برای لاغری و یا نخوردن صبحانه به امید آنکه لاغر شویم تا کنون نتیجه مطلوب و دراز مدتی نداشته است.

در برنامه غذایی درست و اصولی می توانید از تمام 6 گروه مواد غذایی بخورید و همچنین لاغر هم بشوید. شما که مشغول مطالعه این مقاله هستید می دانید و همه نیز می دانند که بدن انسان به پروتئین، کربوهیدرات، چربی سالم، ویتامین ها، املاح معدنی و غیره نیاز دارد.

حالا می خواهیم به این مواد غذایی سالم برای لاغری اشاره کنیم. دانستن نکات زیر باعث خوشمزه تر شدن غذا و همچنین لاغر شدن شما می انجامد.

مواد غذایی سالم برای لاغری

سلامتی در کنار کاهش وزن و لاغری یکی از مزیت های رقابتی می باشد. بطوری که اگر شخصی به هر شکلی لاغر شود و سلامتی خود را به خطر بیندازد، کاهش وزن شاید ارزشی نداشته باشد.

سبزی ها را در حد امکان در مراحل آخر پخت به غذایتان اضافه کنید تا از خواص ارزشمند آنها کمتر کاسته شود.

از سرخ کردن مواد غذایی در آشپزی در حد امکان خودداری کرده و به جای آن می توانید غذای خود را با حرارت کم و زمان کم تف دهید.

بهتر است ادویه ها را درسته و بصورت تازه خرید و در کمترین زمان مصرف کنید. می توانید از دستگاه آسیاب خانگی برای پودر کردن ادویه ها استفاده نمایید.

به جای قند و شکر سفید از توت، خرما، عسل و کشمش های ارگانیک و همچنین از شیره آنها در فرآوری غذا و نیز در سفره استفاده کنید.

از ماکروفر برای فرآوری و تهیه غذا استفاده ننمایید.

هر چه فرآوری مواد غذایی کمتر باشد بهتر است. مثلا گوجه بهتر از رب گوجه و رب گوجه بهتر از سس می باشد.

از دیگ زودپز در پخت و آماده سازی غذاها بهره بگیرید.

مواد غذایی سالم برای بدن

مواد غذایی سالم برای بدن

محتویات بشقابتو تغییر بده تا لاغر بشی

به نظر می رسد یک رژیم غذایی سالم و ساده به مراتب بهتر از رژيم غذایی سخت و پیچیده ولی در عین حال ناسالم می باشد. مواد غذایی سالم برای بدن مثل بنزین خوب برای ماشین است.

توصیه های اساسی آشپزی برای آشپزهای خوب:

حتی الامکان مواد غذایی را بصورت تازه استفاده کنید و تا می توانید از غذاهای فرآوری شده و منجمد دوری کنید. (تا حد امکان)

از میوه ها و سبزی های خام و تازه و طبیعی مثل کلم بروکلی، اسفناج، سیب، انگور، چغندر قند، آووکادو و غیره در چند نوبت در روز استفاده کنید.

از لیموترش،غوره، سرکه سیب، نارنج و همچنین از آب تازه آنها در غذا و همچنین در سر میز غذا استفاده کنید.

سیر و فراورده های سیر مثل سیر ترشی در غذا و همچنین در سر سفره موجود باشد و پس از خوردن سیر کمی نعنا بخورید تا بوی آن از بین برود.

از گیاهان دارویی که در آشپزی سنتی به کار می روند در پخت و پز و در تهیه غذا استفاده نمایید.

معمولا مواد غذایی برای کاهش وزن سریع را می توان به نام مواد غذایی قلیایی نامید. رژيم قلیایی یا آلکالاین را مطالعه کنید.

رژیم سلامتی و لاغری

همه شما اطلاع دارید که برخی از رژيم های لاغری باعث ریزش مو و یا افتادگی پوست می شوند. اما رژیم سلامتی و لاغری با یکدیگر توام بوده و برای لاغر شدن نیاز است به سلامتی خود نیز کمک کنیم.

برخی توصیه ها برای سلامتی و کاهش وزن به شرح زیر است:

از روغن کنجد و روغن زیتون فرابکر در آشپزی استفاده کنید. از روغن های (اشباع) و با اسیدهای چرب اشباع بالا و دارای اسیدهای چرب ترانس خودداری کنید.

گفته می شود روغن های سالم نظیر روغن زیتون بکر و فرابکر و همچنین روغن کنجد، هسته انگور برای کاهش وزن و قلب مفید می باشند. در رژيم سلامتی و لاغری خود حتما این موارد را بکار ببرید.

روانشناسی آشپزی در کاهش وزن

در مجموع آشپزی نوعی مراقبه است. مزیت مراقبه با آشپزی این است که بعد از پایان آشپزی یک غذای خوشمزه هم نوش جان می کنید. آشپزهای حرفه ای که عاشق آشپزی هستند از مدتها قبل به قدرت درمانی آشپزی پی برده اند.

در اصل آشپزی را می توان نوعی مراقبه به حساب آورد با این تفاوت که بعد از پایان کار یک غذای خوشمزه هم نوش جان می کنید. از طرفی وقتی خودتان غذا می پزید می توانید کنترل بیشتری روی کاهش وزن و رژيم لاغری خود داشته باشید.

در کتاب روان شناسی تغذیه انتشارات آقای کتاب آمده است: ثابت شده است که رژيم غذایی با کیفیت بالا نقش موثری بر روی سلامت مغز و ذهن و روح و روان دارد.

 امید است از محتوای آیا آشپزی باعث لاغری میشود (محمود مردانی مشاور تغذیه) استفاده کرده باشید و آن را برای دیگران نیز بفرستید. با تشکر

محمود مردانی سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  69  =  77