رژيم قلیایی

نمونه رژیم آلکالاین (قلیایی)

رژيم قلیایی چیست

نمونه رژیم آلکالاین (قلیایی) برای لاغر شدن بسیار موثر می باشد. می پرسید آقای مردانی چرا چنین با قاطعیت می گویید؟ چون رژيم آلکالین یا قلیایی در راستای طبیعت انسان می باشد و در سایت لاغرفیت نیز این  مطلب را بارها گفته ام.خیلی ها در گوگل سرچ می کنند که . رژيم آلکلین یا رژيم آلکالاین چیست؟ آيا عوارض رژیم الکالاین برای انسان وجود دارد یا این رژيم بدون ضرر است؟

  • آیا به راستی از وزن خود خسته شده اید؟
    آيا دوست دارید به وزن دلخواه خود برسید؟
  • آیا تا حالا راه های زیادی را رفته اید که به لاغری خود برسید ولی موفق نشده اید؟

اگر فقط به یک سوال هم پاسخ مثبت بدهید این مقاله ویژه شماست.
با این نمونه رژیم آلکالاین یا قلیایی می توانید به خواسته خود که لاغر شدن است برسید.

نمونه رژیم آلکالاین (قلیایی)

در یک ماه لاغر شوید

مردی جوان تماس گرفتند و گفتند که قصد دارند لاغر شوند. ااو ۳۵ سال سن و قد ۱۷۷ ولی با وزن ۱۳۵ کیلو که چاقی درجه سه یا چاقی مفرط به حساب می آید. او می گفت چون همسر من پزشک هستند تمام راهکارها را من اجرا می کنم. ولی متاسفانه تا کنون نتوانسته ام که به وزن خودم غلبه کنم و لاغر شوم.
گر چه وی بلند است ولی این قد چاقی او را پوشش نمی داد و چاقی او کاملا مشخص بوده و حتی نشستن روی صندلی نیز برای وی مشکل بسیار مشکل ساز شده  بود. به نظر شما این شخص که ادعا می کند من همه راه ها را بلدم، موفق به کاهش وزن خود می شود؟ به نظر من که مشاور تغذیه هستم،‌خیر.

من بلدم خودم را لاغر کنم

بد نیست بدانید که هر نظری که من ابراز می کردم وی آنرا رد می کرد. یعنی هر نظری که می دادم او نظر خودش را می داد و می گفت خانم من پزشک متخصص قلب است و به من گفته چه کار کنم.
گر چه هر حوزه ای اطلاعات مربوط به کار خودش را دارد ولی من این مطلب را به وی نگفتم.

نکته اساسی این است که پزشک با هر تخصصی مثل قلب و عروق، مغز و اعصاب و غیره دانش و تجربه ای راجع به کاهش وزن ندارد. اما آن مرد این دیدگاه را نداشت و نمی دانست که واقعیت چیست. به نظر شما شخصی با این دیدگاه می تواند لاغر شود؟ من با تجربه حدود ۲۵ سال در حوزه سلامتی و لاغری می گویم که او نمی تواند لاغر شود.

شکست در رژيم لاغری

هم اکنون که حدود دو سال از این داستان می گذرد وی هنوز دنبال لاغری و کاهش وزن خود است و متاسفانه لاغر نشده اند. او مهندس  با سواد و شخصی موفق است. ولی در رژيم لاغری خود بارها و بارها شکست خورده است. آیا می دانید علت این شکست های پی در پی او در لاغر شدن چیست؟ او باید اول ذهن خود را تغییر دهد و سپس بدنبال رژیم لاغری باشد. راهکار چیست؟

بدن اسیدی یعنی چاق شدن

غذاها دو نوع هستند غذاهای اسیدی و غذاهای آلکالاین یا قلیایی که خوردن غذاهای اسیدی سبب می شود که شخص چاق شود. خوردن غذاهای آلکالاین یا قلیایی باعث می شود که ما لاغر شویم.
آقای مهندس اگر فقط از غذاهای قلیایی بیشتر بخورد به راحتی لاغر می شد. ولی او متاسفانه بیشتر از غذاهای اسیدی خورده و چاق شده و مشغول ادامه همین راه می باشد. از نشانه های قلیایی بودن بدن لاغر شدن است.

 مواد غذایی اسیدی یا چاق کننده

با افزایش درآمد اقتصادی لیست خرید مواد غذایی اسیدی نیز افزایش می یابد.

  1. فست فودها
  2. انواع ساندویچ
  3. شیرینهای گوناگون
  4. گروه گوشتهای پرچرب
  5. سوسیس
  6. کالباس
  7. قند و شکر
  8. الکل
  9. نوشابه های رژيمی

و غیره بیشتر خاصیت اسیدی دارند شکر و قند و شکلات ، الکل و مرغ نیز از این دسته هستند. چربی های اشباء و جامد مضر نیز خاصیت اسیدی و چاق کننده دارند. استفاده از لبنیات پرچرب نیز بیشتر تولید اسید و چاقی می کند. اگر بپرسید سیر قلیایی است یا اسیدی می گویم جزو مواد قلیایی قوی است. داروهای قلیایی کننده خون نیز اگر گیاهی باشند خاصیت قلیایی دارند.

چرا غذاهای اسیدی چاق کننده هستند؟

بدن ما خاصیت قلیایی دارد یعنی مغز قلیایی است، قلب قلیایی و کبد نیز خاصیت قلیایی دارد. خون نیز این خاصیت قلیایی را دارد و تقریبا تمام دستگاههای بدن قلیایی هستند. وقتی از مواد غذایی اسیدی بخورید بدن آنرا دفع می کند این به خاطر این است که اسید برای بدن مثل سیگار مضر است.

اسید برای بدن مثل سیگار مضر است.

بدن بسیار هوشمند است و برای حفاظت از شما چربی را در بدن زیاد می کند تا همان اسید های مضر را در چربی ذخیره نماید. همین کار باعث چاق شدن شده است که شخص می گوید من آب هم می خورم چاق میشم.

من آب هم که می خورم چاق می شوم 

حتما این را شنیده اید که می گویند من حتی آب هم که می خورم چاق می شوم. این اشخاص درست می گویند و حتی غذا کم می خورند ولی روز به روز چاق تر می شوند. به همین دلیلی که در بالا اشاره شد آنان بیشتر از غذاهای اسیدی می خوردند. بدن آنان نیز جربی بدن آنان را اضافه می کند تا اسیدها را در آن مخقی نماید.

همین یک دلیل کافی است که او همچنان چاق و چاق و چاق تر شود و آقای مهندس داستان ما نیز از این سوراخ نیش می خورد و چاقی او به همین دلیل پا برجاست و روز به روز هم چاق تر می شود. از کجا بفهمیم بدنمان قلیایی است یا نشانه های قلیایی بودن بدن کدام است؟ خیلی ساده است وقتی از غذهای قلیایی بیشتر بخورید به راحتی لاغر می شوید و حس خیلی خوبی دارید.

نمونه رژیم آلکالاین یا قلیایی برای لاغری

خوردن غذاهایی که خاصیت آلکالاین یا قلیایی دارند سبب لاغری می شوند. اگر شما قانون ۸۰ به ۲۰ در رژيم لاغری را انجام دهید به راحتی می توانید لاغر شوید.

قانون ۸۰ به ۲۰ در لاغری یعنی اینکه ۸۰ درصد از غذاهای قلیایی و ۲۰ درصد از غذهای اسیدی بخورید.

یعنی اینکه ۸۰ درصد از غذای خودتان را به مواد غذایی قلیایی اختصاص بدهید و ۲۰ درصد مابقی را از مواد غذایی اسیدی بخورید تا لاغر شوید. اما ممکن است  تغییر سخت باشد ولی انجام شدنی است.می پرسید چرا ؟

همان دوست ما این قانون را نمی داند و اجرا نمی کند. چون ایشان به مواد غذایی اسیدی عادت کرده است. قانون این است که در عادات خود تغییر ایجاد کنیم.

نمونه رژیم آلکالاین و غذاهای قلیایی

نمونه رژیم آلکالاین یا قلیایی

همراه غذا سبزیجات بخورید

انواع میوه ها خاصیت قلیایی یا آلکالاین دارند البته برخی از میوه ها خاصیت اسیدی دارند ولی به محض اینکه وارد بدن می شوند، متابولیزه شده و خاصیت قلیایی پیدا می کنند. خوردن میوه های متنوع و تازه بدن را قلیایی کرده و بدن در مسیر درست لاغری قرار می گیرد.
انواع مغزها خاصیت آلکالاین یا قلیایی دارند و همچنین قدرت سیر کنندگی نیز در آنها زیاد است. همچنین خوردن سبزیجات مختلف بدن را قلیایی کرده و سبب لاغری می شود. استفاده از روغنهای گیاهی نظیر زیتون، روغن کنجد و روغن هسته انگور بسیار مفید می باشد چون خاصیت قلیایی دارند.
این به این معنی نیست که ما فقط از یک نوع غذای قلیایی و به مقدار زیاد بخوریم و لاغر شویم. نمونه رژیم آلکالاین یا قلیایی  را می توانید مشاهده کنید.

یک برنامه رژيم قلیایی باید متنوع، متعادل و متناسب باشد. کاملترین لیست مواد غذایی قلیایی کننده بدن را در سایت لاغرفیت بخوانید. محمود مردانی مشاور تغذیه

متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

75  +    =  81