رژيم قلیایی, رژیم لاغری

برنامه رژيم غذایی آلکالین (قلیایی)

درمان کرونا با مواد غذایی

برنامه رژيم غذایی آلکالین (قلیایی) توسط اینجانب محمود مردانی مشاور تغذیه سایت لاغرفیت به رشته تحریر در آمده است. متاسفانه بیش از 60 درصد در ایران از چاقی و اضافه وزن رنج می کشند. ولی این آیا این آمار کم می شود؟ طبق آمار سال به سال به این آمار اضافه می گردد.
همه دنبال رژیم لاغری هستند ولی چرا نتیجه برعکس و چاقی رو به افزایش است؟ آيا شما دوست دارید که در این زمان که همه چاق می شوند لاغر شوید؟ یک جمله از مرحوم استاد شجریان به شما تقدیم می کنم: بر جامعه باش نه با جامعه. یعنی این رودخانه در حال جریان است همه در جریان آب شنا می کنند.
حتی یک کاغذ را نیز در این رودخانه بیندازید می رود. کسی موفق است که خلاف رودخانه شنا کند. برنامه رژيم غذایی آلکالین یا قلیایی نیز عینا اینچنین است .

برنامه رژيم غذایی آلکالین (قلیایی)

برنامه رژيم غذایی آلکالین یا قلیایی

با برنامه رژيم غذایی آلکالین یا قلیایی به راحتی لاغر بمانید .

 

در زمانه ای که همه تبلیغ می کنند که کم بخور تا لاغر شوی شما بایستی برعکس عمل کنید. این جمله حتما برای شما آشنا می باشد که کم بخور و ورزش کن تا لاغر بشی. ولی برعکس باید زیاد بخورید تا لاغر شوید. تعجب می کنید؟

زمانی که گالیله نظریه خود را مبنی بر کروی بودن زمین اعلام کرد همه تعجب می کردند. ولی علی رغم نظر همه مردم زمین گرد بود. حالا شما بجای کم خوری بایستی زیاد بخورید ولاغر شوید. برنامه رژيم غذایی آلکالین یا قلیایی نیز عینا چنین است. هم می توانید زیاد بخورید و هم لاغر شوید.

خاطره برنامه رژيم غذایی آلکالین یا قلیایی

روزی خانمی به کلینیک رژيم درمانی من مراجعه کردند و قصد لاغر شدن را داشتند. با بررسی وضعیت آنتروپومتری وی نظیر قد، وزن و … برایشان برنامه رژیم قلیایی تنظیم کردم. او با تعجب گفت این مقدار از غذای خودم خیلی بیشتر است.

من با این که خیلی کم می خورم اینقدر چاق شده ام ، حالا اگر این مقدار غذا بخورم ، چاق تر می شوم. به او اطمینان دادم که درست است که از غذای خودتان زیاد تر است ولی باعث می شود که خیلی سریع لاغر شوید.

او با شک قبول کردند و رفتند و پس از یک هفته که مراجعه تعجب کردند. آری ، پس از وزن کردن وی متوجه شدند که در یک هفته ۳ کیلو لاغرتر شده اند.

چرا زیاد تر می خوریم ولی لاغر می شویم؟

ایشان با شگفتی هر چه تمام تر پرسیدند رمز این کاهش وزن سریع و آسان چیست؟ چه راهکاری در برنامه رژيم غذایی آلکالین یا قلیایی وجود دارد؟ البته شاید این سوال هم در ذهن شما باشد و جواب آن این است: به دو دلیل رژيم قلیایی یا رژیم آلکالین باعث لاغری شما می شود.
یکی اینکه: کم کالری می باشد و درست است که حجم غذا خیلی زیاد است ولی کالری آن از مقدار نیاز شما خیلی کمتر می باشد. دوم اینکه: ماهیت رژیم قلیایی خود باعث لاغری می شود.

چرا برنامه رژيم غذایی آلکالین یا قلیایی باعث لاغری می شود؟

در نظر بگیرید که وقتی یک تکه چوب سوخته می شود ، از آن دود و ذغال و خاکستر بودجود می آید. ما همه غذا می خوریم می دانید سرنوشت این غذا به کجا ختم می شود؟ درست حدس زدید در سوخت و ساز سلولی و در نهایت تجزیه می گردد.

وقتی غذا تجزیه شد یا بیشتر حالت اسیدی دارد که چاق کننده است. یا اینکه پس از تجزیه بیشتر حالت قلیایی دارد که لاغر کننده است. یعنی اگر شخصی بیشتر از غذاهای اسیدی بخورد تجزیه همان اسیدی می باشد.

برعکس اگر بیشتر غذای ما را مواد غذایی قلیایی تشکیل دهد محیط بدن ما قلیایی و همین باعث لاغری می شود.

محیط اسیدی عامل چاقی محیط قلیایی عامل لاغری

برنامه رژيم غذایی آلکالین یا قلیایی

محیط قلیایی یا آلکالین لاغر کننده می باشد.

به نظر من هر کسی که قصد لاغری دارد نیاز است چند سطر زیر را به دقت یاد بگیرد. شما دوست عزیز کمی دقت بفرمایید تا نکته کلیدی لاغری را به شما بگویم. البته می توتانید روی رژيم قلیایی یا رژيم آلکالین کلیک نمایید تا فیلم آنرا نیز مشاهده بفرمایید.

شرح ماجرا از اینجا شروع می شود که محیط بدن را محیط ph نیز می نامند. این محیط از صفر تا عدد چهارده می باشد. عدد هفت که بین این دو عدد می باشد ، کاملا خنثی است. از عدد به پایین را محیط اسیدی یا چاق کننده و بالای عدد ۷ را محیط قلیایی یا لاغر کننده بدانید.

حالا متوجه شدید که وقتی از غذاهای اسیدی می خوریم بدن ما بسمت اسیدی و چاقی پیش می رود. وقتی از غذاهای قلیایی یا آلکالین می خوریم بدن ما بسمت قلیایی تمایل پیدا کرده و لاغر می شود.

غذاهای چاق کننده اسیدی

یک قانون 20  درصد را می بایست اجرا بفرمایید و آن این است که از این غذاها فقط 20 درصد بخورید. چون خیلی چاق کننده هستند ولی کمتر خوردن آنها به لاغر شدن کمک شایانی می کند.

نانهای سفید و بدون سبوس، آرد نول یا آرد شیرینی، نان باگت، نان تست، قند و شکر و محصولات آنها نظیر شکلات، شیرینی، کاکائو و هر چیزی که در تهیه آن از شکر استفاده شده است.
گروه گوشتها مثل: گوشت زیاد، مرغ، گوشتهای نمک سود شده، گوشتهای منجمد، تن ماهی
انواع لبنیات پاستوریزه مثل شیر پاستوریزه و هموژنیزه، ماست پاستوریزه و غیره
اگر از این غذاها زیاد بخورید نهایتا تجزیه و به اسید تبدیل می شوند و شما را چاق می کنند.

غذاهای لاغر کننده و قلیایی یا آلکالین

برنامه رژيم غذایی آلکالین یا قلیایی

با سبزیجات و آب سبزیجات به جنگ چاقی بروید

از این غذاها تا می توانید بخورید چون در انتهای تجزیه خود به خاصیت قلیایی تبدیل شده و شما را لاغر می کند. نانهای سبوس دار، میوه های متنوع و تازه و جلوی دید باشند. مثل سیب درختی، پرتقال، لیمو شیرین، لیمو ترش (البته میوه نیست) طالبی، خربزه، هندوانه، گلابی، گیلاس، البالو و غیره.
انواع سبزیها و صیفی جات مختلف مثل هویج، ترب، زنجبیل، گوجه، خیار، سبزی خوردن و سالاد و غیره
روغنهای مایع گیاهی نظیر روغن هسته انگور ، روغن کنجد و روغن زیتون. یک نکته طلایی این است که اگر می خواهید بدن شما قلیایی شود همراه ناهار و شام خود از یک یا چند نوع از سبزیجات میل کنید. همین
خوردن سالاد و سبزیجات هنگام دو وعده غذایی بدن شما را قلیایی می کند. برای اینکه به راحتی و به سرعت لاغر شوید ، در دوره  ۳۰ روزه رژيم قلیایی تا به شما کمک کنیم که خیلی سریع لاغر شده و به تناسب اندام خود برسید. متشکرم محمود مردانی مشاور تغذیه سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4  +  1  =